mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Vem vill byta kropp med mig?

Kategori: Allmänt

Börjar bli en vanlig inledning nu men som vanligt var det ett tag sen jag skrev. Av någon konstig anledning så har jag varit och är helt slut på kvällarna och jag tror inte att det bara är rent kroppsligt utan även psykiskt trött. Har väl mina små aningar om varför men det är ingenting jag orkar ta upp just nu men jag sliter vidare och hoppas komma ut på andra sidan pigg och glad som en lärka.

Tränar ganska hårt med fotbollen just nu och där har ni svaret varför min kropp är lite sliten och stel. Tycker dock att det är riktigt skönt att känna träningsvärk igen och jag tror ju att det är träningen som gör att jag fortfarande är hyfsat klar i skallen.
Det jag imponeras av med mina nya tränare är deras engagemang, riktigt genom tänka träningar där varje övning har en baktanke och en rödtråd till hela vårat spelsystem. Tyvärr fick jag i dag veta när jag blir spelklar för min nya klubb och det dröjer till den 1 juni vilket betyder en veckas väntan tills jag får lira någon match. Tränarna har ju haft lite samtal med mig om deras tankar och ideer så vi får väl se om jag håller måttet när jag blir tillgänglig för spel.

På jobbet rullar det på och jag har varit i Östhammarsbutiken hela den här veckan men i morgon bär det av till Norrtälje. Tydligen kommer det folk från huvudkontoret i morgon så det är väl bara att dra på sig sin finaste skjorta och dra på sig sitt allra smörigaste leende så ska nog dagen bli bra.

På lördag ska jag spela den stora pokerfinalen i Östhammar där vinnaren kammar hem en SM biljett och fina extra stålar och om allt går som det ska så blir det jag som tar hem det och av bara farten plockar jag hem en fin plasering i SM. Har ju ganska så låååååång uppförsbacke då jag kommer starta lördagensturnering med 5200 marker och ledaren kommer sitta med 18000, ja jag vet att ni tänker som mig nu, det blir nog inga problem.
Hade en riktigt bra filing under och efter senaste turneringen så mina förhoppningar är stora.

Nu måste jag rusa till sporten men vi hörs innom kort!!!

/phil Ivey

Kommentarer


Kommentera inlägget här: