mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Vilken bra SÖNDAG

Kategori: Allmänt

Klockan 20:00 sov alla tre brudarna i mitt hus och jag själv sitter i min vanliga position i soffan och kollar på Allsvenskfotboll. Att småtjejerna sover är väl ingen högoddsare direkt men att min sambo i dag runt tre tiden ringde till jobbet och bad mig komma hem hade det nog blivit riktigt bra utdelning på. Hon är inte typen som viker ner sig utan brukar köra på tills kroppen skriker ifrån och hon blir däckad ett par dagar. Så jag lämnade jobbet strax innan fyra för att vara med barnen (+ 2 extra barn) så min sambo fick bädda ner sig.
Att hennes insjuknande kan ha med helgens hårda festande och all hårdrock hon insupit låter vi vara osagt men hon hävdar att så inte är fallet....

För min del var Söndagen en helt underbar dag, ja inte bara för att min sambo kom hem men det var ju också underbart men kan ni fatta att både Chelsea och AIK vann sina matcher!! Chelsea visade världen att dom var värdiga segrare av PL genom att besegra Wigan med hela 8-0. Underbart att se Drogba lacka ur på Lampard vid första straffen. Grabben vill ju bara vinna skytteligan och surar därför att han inte får ta den. Nu skulle det ju visa sig att Drogba får hänga tre sköna strutar senare i matchen och då såg han betydligt gladare ut, vinnar skalle tror jag det heter. Kul att han får vinna skytteligan också.
AIK tog ju en skön och välbehövlig trepoängare hemma mot Trelleborg. Tycker fortfarande att dom spelar som skit och många spelare underpresterar fortfarande. Men tre poäng är alltid välkommet och kan dom följa upp detta med en bra match borta mot ellos på onsdag kan det bli kul att vara på plats på måndag. Som den ruttne supporten jag är ska jag väl i alla fall då kunna ta mig dit.

Lördagskvällen tilbringade jag hemma tillsammans med Tapout och Appon, vi tog några krukor och kollade lite fotboll (Barca) lyssna på gammal hederlig svensk hiphop blandat med det bästa från Kent. Riktigt kul att dra gamla minnen från de olika konserter vi varit på.
Är ruskigt sugen att dra på storsjöyran i år som bjuder på riktigt många lysande artister. Får se hur vi får ihop det med semesterfirandet men suget finns.

Tränade fotboll i söndags då en tidig träning var planerad eftersom a-laget har ny match redan i morgon tisdag. Jag har fortfarande inte fått några papper att skriva på så mitt matchande lyser med sin frånvaro. Att tagga till på träningar för att försöka ta sig en plats i a-laget blir ju lite konstigt eftersom dom inte är alltför ivriga med att fixa fram papperna. Nu drar jag ju till Åre på onsdag för att fira svärmors 60års dag och hade gärna sett att dom velat ha min autograf innan jag åker. Missar ju en del när jag är där men skulle gärna börja lirat matcher när jag kommer hem och då menar jag i b-laget. Fattar ju att jag inte kommer knalla in i start elvan utan problem men nu har jag tränat ganska mycket och börjar bli sugen på att lira match. Får se hur det blir med den saken när jag kommer hem.
B-laget hade seriepremiär i går och allt jag vet är att dom förlorade på hemmaplan med 0-1. Hur rättvist det var får jag återkomma med eftersom jag inte sett matchen själv.

Nu blir det chill i soffan och tro det eller ej men i morgon har jag stora planer på att ta mig en löprunda på kvällskvisten.

Se ya

Kommentarer


Kommentera inlägget här: