mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Lördag = GODIS!!!

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem efter några timmar inne i Östhammar. Dagens stora happening var det stora statsloppet som går genom staden och i dag var det ca 440 st löpare på plats. Riktigt glad att jag själv inte skulle delta med tanke på det isande vindarna som bet sig fast på hela kroppen.
Jag är ju ensam med småtjejerna den här helgen eftersom min sambo är på kryssning så vi blev inte så långvariga inne i Östhammar utan vände hemåt efter någon timme. På vägen hem dök önskemålet om hamburgare upp och jag var inte sen med att vända skutan mot hamburgehaket i Östhammar.
Middagen lätt fixad och nu är det frittfram att trycka lördagsgodis.

I går var det derby i "stan" och det skulle visa sig att Östhammar eller rättare sagt HÖFF förvånansvärt enkelt skulle plocka hem den prestigefyllda segern. I mina ögon var det klassskillnad på lagen denna dag och HÖFF var bättre än Norrskedika på alla platser och i allt dom gjorde. Är ganska glad att jag skrivit på för Höff som visade att dom stundtals rullar boll mycket fint.

I kväll blir det en lugn kväll i soffan troligtvis tillsammans med Tapout och våran vän Zlatan som ska spela match. I morgon är det sista omgången i PL och jag ska se Chelsea spela hem guldet. Vore det inte för den matchen hade jag nog tagit mig in till Solna för att stötta det sjunkande skeppet AIK som tar emot Trelleborg i ännu en måste match.
Den senaste AIK matchen vill jag inte ens skriva om för där var det förnedring på hög nivå.

Nej nu ska jag käka godis med tjejerna och kolla på Rädda Willy 3, grymt bra film......

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: