mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Det var fint vääääder.

Kategori: Allmänt

Har inte hunnit skriva på några dagar då jag haft fullt upp med jobb och träningar. Fredagskvällen var vigd åt det obligatoriska fredagsmyset som i går bjöd på tacos och film. Tjejerna hade hyrt en rulle tidigare på dagen som vi tog oss igenom.

I dag har det varit utomhusarbete med gräsklippning och lite annat, sjukt nice väder och solen bara ler mot mig. Mitt i klippandet ringde mobilen och det var Appon som var sugen på att dra och kolla lite fotboll. Så när jag var klar packade jag och småtjejerna in oss i bilen och drog iväg för att plocka upp Appon. Matchen mellan Norrskedika och Storvreta behöver man väl inte säga speciellt mycket om förutom att Norrskedika lyckades tappa poäng mot ett lag som inte tagit poäng på 29 matcher.... Hur dom lyckades med det efter en riktigt bra första halvlek fattar jag inte men dåliga var dom.

Kvällen kommer troligtvis tillbringas på hemma plan med lite grillning med Tapout och Appon innan vi intar soffan fö att kolla in CL finalen på tv.

Jo en rolig sak som hänt i veckan är att jag "fått" en Ipad eller rättaresagt butiken har fått en som jag nu har i min ägo. Garanterat en pryl som kommer inhandlas till mitt hem så fort den kommer för släpp i Sverige.
Annars går man väl mest i väntans tider och det jag och många andra väntar på är det stundande fotbolls vm. Ska bli riktigt kul när det rullar i gång och jag har höga förväntningar på mina favorit spelare.

Sitter just nu och kollar in tre kronors väg till en vm final och just nu ser det bra ut. Leder semin med 2-1 nu och jag tror dom kommer klara det. Annars taggar man nu inför kvällens CL final som jag hoppas blir en grymt bra fotbollsmatch.

Har även ritat på papperna nu för min övergång till HÖFF så snart kommer jag vara spelklar och kanske få lira någon match innom kort. Nu måste jag kolla slutet på hockeymatchen.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: