mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Drömmar

Kategori: Allmänt

Har precis avslutat ett pass vid pokerbordet och kände mig ganska nöjd med mina 600:- plus, sen kikade jag in på Partyjacks spel som var i full gång. Tror det var fem bord han spelade och vad jag kunde se låg han plus på samtliga bord. Skrev och fråga hur kvällens resultat var för tillfället och han svarade att det går väl så där, bara 1500:- upp just nu.... Efter en snabb koll i hans dagbok såg jag att även förmiddagen visade plusresultat. Detta gör ju att man lätt drömmer sig iväg i en dröm som säger "Marcus du kan bli poker proffs" sen vaknar man till och inser att visst skulle jag kunna vara pokerproffs men jag skulle nog vara Sveriges sämst betalda pokerproffs. Slutar man jobba och bara spelar poker kan man ju kalla sig vad som helst sen att man bara visar minusresultat är ju en annan femma.

Nej jag håller mig nog till att sälja teknikprylar som jag i alla fall har statistik på att jag går plus på. Riktigt mycket att göra om dagarna nu för att få allt klart till öppningen av den nya butiken. Känner väl att det skulle vara på sin plats nu men den där datorn jag ska få för att kunna jobba lite på hemmaplan. Ganska jobbigt faktiskt när man sitter hemma och kommer på massa saker som man skulle vilja skriva in i systemet på en gång så man inte glömmer bort det men stoppas av teknikens värld som i detta fall är en dator som ger mig tillgång till våra servrar. Ja ja bara hoppas jag hinner klart med allt i tid.

I söndags var jag ju iväg på ännu en helrutten borta match med innebandylaget. I vanlig ordning blev det smisk och denna gång med hela 10-2. Vi började matchen riktigt bra och låg under med endast 1-0 efter den första perioden. I mitten av den andra tyckte domarparet att dom fått allt för lite uppmärksamhet så dom började blåsa i pipan lite som dom kände för. Båda lagen åkte på utvisningar för lite alla möjliga saker som paret tyckte lät bra och tyvärr var det våra motståndare som utnyttjade sina powerplay bäst och dödade matchen totalt. Vet inte om man kan säga att någon gjort en bra match när man faktiskt har förlorat så stort men det får väl bli våran andramålis som klev in i buren i sista perioden som får godkännt denna drabbning. Det mest frustrerande som hände var att jag aldrig fick springa över och total mosa ( kanske hoppa på) deras målis som var rent ut sagt totalt dum i huve!!! Ångrar mig att jag faktiskt inte slog tillbaka när han drog ett par knytnävar i baksidan av mitt lår när jag stod framför målet. Självklart reagerade jag med att fråga vad han höll på med var på han ställer sig upp och trycker sin skalle (självklart med hjälmen på) mot min. Domarna som ser att allt jag gör är att stå där fegar ur och tar en DUBBEL utvisning, där och då ångrade jag mig att jag inte bara slog tillbaka. Det lönar sig visst aldrig att vara ärlig i sportens värld.
Nu är det bara två seriematcher kvar och sen det viktiga kvalet. Kollar man på upplägget så ser det ut som att det är svårare att åka ur än att hålla sig kvar. Ska förklara det hela när det närmar sig för jag är inte helt säker än på hur matcherna kommer att spelas och mot vilka.

Dagens skönaste läsning är ju iof inget nytt under solen utan bara en ren bekräftelse på något vi redan visste. Inte många dagar kvar nu till premiären och frågan man ställer sig är, borde jag vara på plats? Hoppas ju att mina kollegor i Stockholm ska bjuda på riktigt många VIP biljetter till matcherna i år när VI tar SM guld igen.
Drömmar av guld sången ekar i huvudet och jag inser nu att det är dags att krypa ner i sängen. Kan dagen sluta bättre?

Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: