mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

GodJul :-)

Kategori: Allmänt

Äntligen ska jag hålla det jag lovar i mina cliffhangers så här kommer en sen men säkert lång uppdatering.
I fredags så fyllde alltså lilltjejen hela 3 år så vi startade dagen med frulle på sängen och massor av paket.


Och en liten tårta:-)


När jag kom hem från jobbet var det dags för lilltjejen att välkommna mormor, morfar, gammelmorfar,gammelmormor, morbror,moster, Tommy,Carola,Lukas och bästisen Emilia. Bra drag på festen måste jag säga och när det bara var vi och familjen Eriksson/Emriksson kvar så drog vi fram wii spelet så vi vuxna kunde tävla mot varandra. Kan väl inte säga att det var jag som stod som slutsegrare men som vanligt så borde jag ha vunnit...

Tidigare på dagen var barnen ute och lekte en sväng, självklart trodde deras mamma att dom var ute i snön och gjorde fina snöfigurer och annat skoj som man gör när det är vinter. När dom knackade på för att visa hur fina dom var möttes min sambo av denna syn



Totalt fulla av lera så det var bara att slänga ner barnen i badet och alla kläder in i tvättmaskinen men glada var dom.

Lördagen innebar jobb för min del och dagen flöt på bra med hyffsat med folk i butiken. Sen var det raka vägen hem för att hinna se större delen av det som skulle bli första trepoängaren för AIK den här säsongen. Åter igen bjöd dom på en STOR besvikelse och ännu ett 0-0 resultat mot BP. Inte nog med det, både Pavey och Eguren passade på att stirra in i det röda kortet efter i mina ögon helt idiotiska situationer. På läktaren visade klacken sin besvikelse med ramsan skänk han till bajen vilket inte lär muntra upp Eguren som hitintills inte har gjort rätt för sin stjärnstatus. Tycker nog att det bara är Walid Atta och Nisse som lyckats knipa ett VG i det två inledande matcherna. Ska inte såga med den stora sågen riktigt än utan avvaktar några matcher till.

Efter matchen bar det av ner till svärföräldrarna där det skulle bjudas på jul middag. Efter som min sambos bror varit sjuk och legat på sjukhuset sen julskylltnings söndagen så har ju han missat julafton.  Vi bestämde därför i julas att den dagen han blev så frisk att han skulle få lämna sjukhuset skulle vi fira julafton nummer två med hela familjen samlad. Så fram med julmaten och ring tomten för ett extra besök.

 Delar av julbordet
 Och lite till

Av ren tradition åt man sig äckligt mätt och slog sen sig ner i soffan för att som vanligt på julafton se sina barn få alldeles för många julklappar, öhh jag e inte bitter:-)

Dockor
 Pennor
 Cool väst

Barnen var överlyckliga över sina julklappar och jag räknar med att dom kommer kräva att få fira både julafton och födelsedagar två gånger per år i fortsättningen.

I söndags så hade vi då säsongens sista serie match. Matchen i sig var i princip helt betydelselös så vi krigade bara för att vid vinst lämna jumbo platsen vilket då skulle ge oss enklare motstånd i kommande kval. Jag var för dagen placerad som back vilket överraskande inte var så tråkigt som jag förväntat mig. Det visade sig vara ett smart drag av vår tränare för vi gjorde betydligt flera mål framåt än vi gjort tidigare under säsongen. Som lill Sebbe i laget sa på senaste träningen efter att jag missat öppet mål medans han hängde sin chans: - Nu förstår du varför jag är forward och du back.... kul att höra från en kille som är mer än hälften så gammal som mig.
Återstår att se vart jag blir placerad under kommande kval men jag tror att jag skrapade ihop betyget VG som back och vi vann ju trots allt med 8-6.

Arbetsveckan har som väntat börjat med ett rasande tempo. Bara en vecka kvar till öppningen av nya butiken i Norrtälje. I dag har vi varit där och börjat plocka upp alla produkter och tro mig det blir en sjukt fräsch butik. Jag har tagit lite bilder men väntar med att släppa dom tills butiken öppnat. Dagens arbetsdag startade 08:00 och jag var tillbaka i Östhammar igen 19:30 så nu borde jag ta och hitta vägen upp till sängen.

Har förstått att jag lägger ut alldeles för lite bilder på mig själv här på bloggen efter att jag kollat in min vän JV´s blogg. Har nog inte samma förkärlek till att synas på bild som han men här kommer en bild i min absolut vanligaste pose på min vanligaste plats i soffan, håll till godo



För att avsluta snyggt kommer här mina små pärlor



Natta

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Lycka till med nya butiken!! (kul med bild på soffpotatisen!) Men döttrarna är ju sötast ändå!!

    2010-03-24 | 21:36:54
  • jv säger:

    haha , skönt att du börjar publicera lite bilder, det handlar lika mycket om bilderna som om om texten. annars blir det tråkigt att läsa ! Sen om du vill vara riktigt proffsig ska du skriva vad det är för kläder du har på dig och vart du har köpt dem (: Outfit kallas det ! :P

    2010-03-25 | 13:48:33
    Bloggadress: http://vastas.blogg.se/
  • Jacken säger:

    Jag röstar också på en "dagens outfit" i framtiden.



    Förjävla söta döttrar btw.

    2010-03-26 | 01:44:15

Kommentera inlägget här: