mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Förnedringen är total

Kategori: Allmänt

Efter en riktigt bra helg med blandannat besök av familjen Edvardsson så avslutades den som många andra helger senaste tiden. Med endast två serie matcher kvar skulle vi i dag möta Rasbo på borta plan. Rasbo som krigade för en direkt plats till nya trean hade betydligt mer än oss att spela för och jag kan milt sagt säga att det märktest. Rasbo käkade upp oss spottade ut oss och trampade sen på resterna som fanns kvar, 12-1 är väl ett resultat som talar för sig själv. Som vanligt startade vi matchen helt ok och hade 0-1 efter den första perioden där vi faktiskt hade bud på 1-1. Så det var allt jag hade tänkt rapportera från matchen hur resten såg ut får ni lista ut från tidigare text. Marcus Bosch är den enda i vårat lag som får godkännt, faktiskt var han riktigt bra i dag medans alla vi andra var totalt ruttna.

Eftersom jag är en lagspelare valde jag att i dag prioritera innebandy matchen före AIK´s hemma premiär. Tror det är första gången på 5 år som jag missar spelarbuss mottagningen och hemmapremiären men med facit i hand så gråter jag inte över den missade 0-0 matchen mot Mjällby. Skönt att det hela är i gång nu i alla fall.

Veckan som väntar ser riktigt hektisk ut med massor att göra på jobbet. Bland annat ska jag till Kista i två dagar för utbildning vilket ska bli kul, alltid kul att lära sig nya saker om tekninkens värld. Inte långt kvar nu tills vi öppnar den nya butiken så det gäller att ha koll på allting. Min nya kollega Erik börjar i morgon och jag ser fram i mot att lära känna honom. Tror att vi kommer bli ett riktigt bra säljteam han och jag.

Har väl inte så mycket mer vettigt att komma med i dag, ska väl försöka att ta mig upp efter förnedringen jag utstått och slicka mina sår. Ett bra sätt är väl att lägga sig i soffan och tröst äta massor av godis.

Trevlig vecka!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: