mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Mycket fotboll nu

Kategori: Allmänt

Har precis avslutat en intensiv sms live rapportering från min vän Tobbe som var på plats när HÖFF (mitt lag) besegrade Väddö på hemmaplan. Själv var jag inte helt oväntat petad från truppen vilket jag egentligen inte orkar bry mig om men det är väl alltid surt att vara petad. Tränade ju inte på hela förra veckan utan gjorde comeback i måndags då träningen gick riktigt bra. Återstår att se om platsen är helt borta efter min svaga insats senast i A-laget. Får troligtvis spela med B-laget på söndag vilket även det kan vara kul, men om ytterligare chanser för spel i A-laget uteblir tror jag att min motivation för träning tre gånger i veckan snabbt kommer sjunka likt Titanic.

Fotbolls VM rullar på och det är väl Tyskland och Brasilien som pallar för trycket så här långt. Min favorit Drogba i Elfenbenskusten gjorde i går inhopp för sitt land trots sin skada vilket ger mig stora förväntningar på honom inför nästa match. Kan väl i princip utlova att han kommer näta nästa match.

På jobbet flyter det på och jag kommer från och med nu vara i Östhammars butiken. Känns bra eftersom trycket nu kommer öka med kunder vilket betyder mer att göra för mig. Många nya mobil modeller är på ingång vilket alltid gör dagen roligare och jag har stor tro på Samsungs nya Galaxy S som ska komma in i veckan. Hoppas på att köra den framtills nya Iphone 4 ska ta över mitt liv i slutet på Juli.

I helgen är det marknad i Östhammar som gäller. Hela familjen gillar att knalla runt och kika på allt skräp som säljs. Barnen får åka lite karuseller som knappt håller ihop innan dom ska tjata till sig en figurballong som "bara" kostar 99,50:- Sen brukar vi inhandla lite strumpor till barnen och marknadsgodis till föräldrarna. Vad lördagskvällen har att erbjuda återstår att se men jag gissar att allt utom fotbolls vm är välkommet.

Sjukt att det snart bara är en vecka kvar till midsommar med tanke på det ruttna vädret vi har. Snackade med en kund på jobbet som gissade på att det blir vinterjacka som gäller på midsommarafton. Vi kommer traditions enligt fira den i Östhammar hemma hos familjen Eriksson/Emriksson vilket alltid brukar vara trevligt. Mer info om den kommer i nästa vecka.

Nu ska jag ge all min focus till de sista 20 minuterna av Sydafrica som ligger under med 0-1 mot Uruguay. Det enda sorgliga med VM är att två matcher spelas dagtid vilket betyder att dom får följas via webbradio om man nu sitter på kontoret, mycket tråkigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: