mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Match premiär

Kategori: Allmänt

Sitter i Norrtälje och har lunch i min ensamhet men det känns som att jag sitter i en bastu i Finland och väntar på att någon ska ösa på mera vatten på agregatet för att höja värmen ytterligare. Helt sjukt varmt på kontoret och den så kallade AC fläkten lyser med sin frånvaro.
Dom andra grabbarna tog en lunch nere på stan men någon måste ju vara i butiken så jag tog på mig det.

Övriga medlemmar i familjen drog i dag en sväng till Furuvik tillsammans med några vänner. Barnen längtade miltsagt i går så minstingen hade välldigt svårt att somna in med all glädje i kroppen.

Själv blev jag spelklar för min nya klubb i går och ska i kväll göra debut. Upplandscupen där vi möter Edsbro på bortaplan och det lilla jag vet om motståndarna är att dom i dag leder division 6. Har inte en aning om jag kommer spela från start eller inte men kul ska det bli. Var ju sjukt längesedan jag lirade en match så taggen finns.

Annars flyter det mesta på och fotbolls VM närmar sig med storm fart och ingen är väl gladare än mig för det. Inväntar prylar nu för att fixa i ordning tvn på övervåningen eftersom resterande familjemedlemmar kanske inte lika gärna som jag kollar fotboll 24 timmar om dygnet.

Nej nu ska jag knega på och dricka vatten så jag inte torkar ut under kvällens match, skumt att jag är såååå sugen att lira som jag är, jag menar jag har väl gjort ett antal 100 matcher i mitt liv så jag vet ju vad jag får. Ja ja hoppas på mycket spel för min del och en insats som kommer gillas av övriga laget.

Vi höres vänner

Kommentarer


Kommentera inlägget här: