mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

VM är över

Kategori: Allmänt

Vuvuzelan är väl det enda jag inte kommer sakna nu när VM är över. Det blev Spanien som fick guldmedaljen hängandes runt halsen till sist. Efter en jämn final var det min absoluta favorit i Spanien Iniesta som avgjorde det hela. Holland som jag inte tyckt om sedan Gullit la skorna på hyllan gjorde en oväntat bra match och kunde avgjort matchen både en och två gånger om inte snubbel Robben bränt sina lägen.
Nu är det alltså över och det lämnar en hel del goda minnen men även många besvikelser efter sig. Tack Tyskland för att ni bevisat för världen att man kan spela en sjukt bra fotboll även om man släpper in en hel hög med unga tallanger vilket jag hoppas många länder kommer göra i framtiden.

Nu är det bara en veckas slit kvar innan jag får njuta av 4 veckors semester. Men vi tjuvstartade lite i helgen då vi drog i väg till Ängelsjö där Tommy och Carola har sin sommar stuga. Den ligger helt öde ute i skogen precis vid vattnet. Där får man värkligen njuta av vad naturen har att ge och att ta dagen som den kommer.
Här kommer lite bilder från helgen:

 Ja vad säger man? Njut

 Tommy fixar badtunnan

 Nora älskar att bada

 Tuva ville prova på fiske lyckan

 Som slutade så här

En otroligt skön helg är slut och jag kan bara tacka Tommy och Carola för allt.

I veckan blir det stort fokus på golf. Ska ju spela tävling i helgen och har därför varit ute och slagit två gånger förra veckan och tro det eller ej, jag har efter 4 års spelande precis kommit på vad jag gjort fel i mina järnslag. Äntligen kan jag slå även med de lågajärnen så watch out. Ska försöka åka ner och träna några kvällar i veckan så jag kan konstatera att det inte bara var tur förra veckan.
Tävlingen är en lagtävling som jag ska spela ihop med några jobbarkompisar, ska bli sjukt roligt.

Nu sängen för att välkommna en ny vecka.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: