mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Grattis till er alla!!!

Kategori: Allmänt

Helgen är över och en heldel har hänt senaste dagarna. Många har tagit stora steg i livet måste jag säga, som tur är har alla tagit steg som är oerhört glädjande.
Vi kan börja med min stor tjej Tuva som jag i fredags körde i väg på ett läger som anordnades av blandannat min brors fru. Tuva kände absolut ingen förrutom hennes kusiner som är betydligt äldre än henne och vi anade att två nätter och tre dagar med folk hon knappt känner kunde bli för mycket för en 6 åring. Så jag och lilltjejen bokade in oss hos min storasyster så vi snabbt kunde vara på plats om hon skulle få hemlängtan. Men så fel vi hade, tjejen har haft otroligt roligt, träffat flera nya kompisar och inte tänkt på mamma och pappa det minsta. Så det är väl bara att inse att hon börjar bli en stor tjej som klarar betydligt mer än vad hennes oroliga föräldrar tror.

Det andra stora som hänt är att jag blivit onkel. Min sambos syster har blivit mamma till lilla Max (som borde heta Ole-gunnar, för att hedra den ende bra fotbollsspelaren norge haft) Otroligt söt liten kille som jag hoppas kommer spendera mycket tid i Sverige så han lär sig det rätta språket.
 MAX

För någon vecka sen gratulerade jag my brother Zingo som fick ja när han ställde den stora frågan till sin sambo. Nu visade det sig att våra nära vänner Jögge och Johanna gått bakom våran rygg och rasat in på samma bana som Zingo. Tydligen smög dom iväg och gifte sig i hemlighet i går lördag. Allt vi fick var en bild med texten Här kommer en sommarhälsning från familjen Molén:
 Fam. Molén
Inte så svårt att lista ut vad som hänt när man fick se bilden. Otroligt fin bild måste jag säga och jag gläds med dom, klart man är bitter för att man inte blev bjuden på bröllopet men dom missade ju alla dyra presenter jag tänkt köpa.

Två veckors arbete kvar innan semestern som jag funderar på hur jag ska ta mig igenom och att vädret just nu är riktigt bra gör ju inte saken lättare. Men trycket på jobbet ökar ständigt det kommande veckorna och det är ju faktiskt ganska roligt när det är mycket kunder. Bara hoppas att tiden flyger fram och att jag kommer sälja som aldrig förr.

Nu ska jag försöka att sova några timmar i värmen, har plockat in en extra fläkt i sovrummet med hopp om några graders minskning.

Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: