mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Tur att det finns doktorer

Kategori: Allmänt

Den här dagen har varit en riktigt bra och lyckad dag på många sätt. Hade ett för mig viktigt möte på jobbet i dag som jag tycker blev riktigt lyckat. Som jag berättat tidigare är det ju klart att vi ska öppna en ny butik i Norrtälje och i dag har jag fått klart för mig vad min roll i det hela blir. Kan tyvärr inte släppa nyheterna riktigt än men det jag kan säga är att jag är nöjd med vad ledningen har planerat.

Efter jobbet blev det raka vägen till kvällens innebandy träning och det var väl ingen träning som det kommer skrivas om i historie böckerna. Tyvärr har det visat sig att jag hade rätt i min bedömning om vissa spelare, flera har redan hoppat av med motiveringar som ingen köper. Riktigt tråkigt tycker jag eftersom det är en lagsport vi håller på med borde man kanske tänka på övriga laget när man tar sådana här beslut. Inte många matcher kvar av säsongen och det är ju nu vi måste börja kriga och stå upp för varandra men alla tänker visst inte lika på den fronten.
Ny match i helgen mot serie tvåan vilket självklart kommer bli en tuff match. Vid det senaste mötet avgjorde motståndarna Frötuna när det endast återstod 4 sekunder så jag tycker i alla fall att det är våran tur på lördag.

Stor tjejen har ju tillbringat det senaste dagarna i Östervåla hos farmor och farfar. En natt blev det också hos bästisen Molly och om jag fattat det hela rätt så lyckades dom genomföra allt bus dom planerat från att smyga upp ruskigt tidigt för att trycka i sig mängder av godis till att smyga på Mollys lilla syster. Hon var riktigt nöjd med hela besöket i Våla fram tills i går....
Då ringer min telefon och det är min mammas frustrerande röst jag hör. Stor tjejen är helt knäckt och bara gråter och gråter och vill åka hem. Jag tittar ut genom fönstret och inser att jag måste skicka i väg min sambo i snöstormen. Försöker prata med min dotter men får inte ur henne många ord eftersom hon bara gråter men jag förstår att hon har en otrolig hemlängtan. Innan hon åkte gjorde jag klart för henne att hon när som helst kunde ringa hem om hon längtade efter oss och att vi hämtar hem henne när hon vill. Så min sambo gav sig iväg och hämtade hem henne och det visade sig att det fanns en förklaring till hennes oväntade beteende. Doktorn slog i dag fast att hon har både halsfluss och öroninflamation så nu är det riktigt synd om henne. Jag hade riktigt svårt att få ihop hennes förklaring när hon ringde från farmor och farfar när hon sa att hon hade det jätte bra, allt var roligt, ingenting hade hänt men hon längtade sååååå mycket efter oss här hemma. Dagen innan sa hon att hon inte ville åka hem på väldigt länge, kanske till nyår sa hon då:-) Allt har en förklaring!
Sjuk&sliten då får man välja mat
Men lika glad för det e jag

Lilla syster är i alla fall glad för att syrran är hemma igen och det är full fart i huset. Tror helgen blir en ganska lugn tillställning så tjejerna får återhämta sig och bli helt friska.
Nu ska jag hitta sömnen och ladda inför morgondagen som förhoppningsvis kommer innehålla ett bilköp.....

God natt solhatt ( som mina barn brukar säga)

Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Jäklar så bra du skriver! Eftersom jag har varit utan laptop ett tag... ;) så har jag inte läst! Tack för hjälpen med min nya favvis, Samsung Jet :)



    Säger återigen, ni har nog världens sötaste tjejer!



    Och du... köp en Audi, du kommer tjäna storkovan i Norrtälje! Det är det man gör där.. ;)

    2010-01-28 | 23:07:49
  • MackanT säger:

    Tack tack, Audi får det bli när jag tjänar lika bra som dig och det lär väl dröja ett tag:-) Kul att du är nöjd med din nya lur nu får du bara övertyga de andra på jobbet.

    2010-01-31 | 21:42:27
  • Ulrika säger:

    ;)

    2010-02-04 | 18:53:26

Kommentera inlägget här: