mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Gott nytt år!

Kategori: Allmänt

Myckt har hänt det senaste dagarna och som vanligt har min blogg tid blivit skjuten åt sidan. Nyårs firandet blev en lugn tillställning här hemma tillsammans med familjen Ericsson/Emriksson och Molén/Karlsson. God mat och dryck, raketer, skumpa och vildlek för barnen var vad kvällen innehöll.

Barn bordet

Fam. Ericsson/Emriksson
Raketer vid 12 slaget

Eftersom Jögge och Jossi sov kvar passade barnen på att leka i all snö på nyårsdagen och det var inte lite snö som kommit. Själv längtar jag ju till sommaren som aldrig förr och stannade inne och tog lite bilder genom fönstret istället:-)


Ser ganska nöjda ut
Varm choklad väntade när dom kom in

I går lördag ringde väckar klockan redan 07:00 och det var bara att pallra sig upp. Samling 07:45 inne i Östhammar för avresa till Alunda där dagen skulle tillbringas. Cup med innebandylaget och motståndare var Alunda (div.3) Rasbo (div.4) och Rosslagen (div.3). Själv kunde jag bara vara med de två första matcherna och jag måste säga att jag är mer än nöjd med laget. Första matchen förlorade vi med 2-1 mot Alunda (lillen brände en straff!!!) andra matchen vann vi mot Rasbo med 3-2. Det viktiga som hände är väl att vi faktiskt har hittat tillbaka till vårat tidigare seger recept och att jag äntligen gjorde mål igen.  Tror vi slutade 2a i cupen men är inte riktigt säker på det ryktet.
Efter de två första matcherna var det raka vägen hem till Tommy för den årliga tv-spels kvällen. Vi är fem grabbar som träffas i en mycket seriös och viktig turnering. Mat och dryck ingår i kvällen och framför allt en massa skit snack och trash talk. Den evige segraren Tommy tog hem det hela och han var även favorit innan kvällen men jag känner mig nöjd med att bli utslagen i semi av just slut vinnaren. Trevlig kväll med mycket skratt var det i alla fall.

I dag har vi tagit det riktigt lugnt och börjat ladda upp för en ny arbetsvecka. Jag och barnen har tömt granen från alla kulor, lampor, glitter, godiskäppar och allt annat konstigt som hängt i granen. Stor tjejen har varit med en kompis till getabacken tror jag det heter och åkt pulka medans jag och lill tjejen har varit hemma och lekt med dockor.... riktigt kul....

I morgon ska vi inventera på jobbet vilket inte är min favorit uppgift på jobbet. Butiken är stängd och vi ska kötta på från morgon och hålla på tills vi är klara. Räknar med att de kommer ta sin lilla tid. Annars tror jag inte veckan har några större överraskningar att bjuda på.

Min sambos bror som ligger på sjukhuset har både hunnit blivit bättre och sämre under de senaste dagarna. I mellandagarna var han så pass bra att han kunde prata och ringde till våra barn ett par gånger. Han var även uppe och gled omkring i rullstol ett par dagar innan han tyvärr blev sämre igen. Hur det är just nu kan jag inte riktigt förklara men jag tror det går åt rätt håll igen.

Ska glo på film nu och sen värdera möjligheterna och oddsen på att jag kommer hålla mig vaken till nattens JVM match, semifinal 03:00 mot USA

Gott nytt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: