mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Besvikelsen är total

Kategori: Allmänt

Helgen har innehållit både roliga och riktigt stora besvikelser men vi tar väl det hela från början. Jobbade ju som sagt i lördags och arbetet flöt på riktigt bra. När man väl är på plats för helg arbete så är det ganska nice att vara där. Får äran att jobba ihop med Mr pioneer som bara jobbar lördagar och vi har alltid mycket att prata om och får mycket saker gjort som man annars inte hinner med tex göra skyltar, byta glödlampor och packa upp leveranser.
Efter jobbet möttes jag upp av resterande medlemmar i familjen som var redo att bestiga Östhammars stora pulka backe. Med mitt nyinköpta tefat blev jag genast poppis hos min äldsta dotter som saknat detta bland alla pulkor vi har. Efter några svängar i backen väcktes tävlings människan i mig och jag föreslog ett familjemästerskap. Reglerna var ganska enkla först ner vinner. Lill tjejen som åkt några svängar med mig och mamma gav upp ganska snabbt och plockades ur tävlingen. Första racet vann stor tjejen på sitt nya tefat, jag tvåa och mamma trea.
Så självklart var det två förhands favoriterna i final och nu var det viktigt och det var även här tävlingen spårade ur. Min äldsta dotter visade äntligen att hon bär på mina gener vilket gladde mig så jag skrattade innombords långt efter denna händelse. Loppet var ganska jämt och jag tror faktiskt hon ledde efter halva backen, då flyger hon av tefatet och jag kan med armarna i luften glida hem segern. Jublande vänder jag mig om och ser då min dotters arga ansikte. Faktiskt räknas inte loppet om man ramlar av skriker hon argt, diskussion uppstår och jag får tillslut gå med på reglerna som körs på dagis vilket utser min dotter till vinnare.... Men att se hur dålig förlorare hon var och vilken vinnar skalle hon faktiskt är gjorde mig oerhört glad. Så familjens segrare för dagen blev Tuva:

Stor tjejen livrädd...så ska det va:-)
Nora tyckte det var säkrast att gå upp&ner
Chockad och förvånad efter att ha blivit bort dömd..
Nöjd tror jag....

Efter allt åkande drog vi hem och käka middag och tryckte i oss massa lördagsgodis. Senare på kvällen dök Tapout och Ville över för att se Zlatan show i barcelona. Tyvärr uteblev showen och matchen dödades tidigt av barca spelarna men vi höll ut och kollade vidare på dumburken och avslutade kvällen/natten med NHL hockey runt 03:00. Riktigt trevlig kväll med mycket surr och lantchips.

Söndagen borde jag kanske ha stannat i sängen hela dagen för den hade inte mycket bra att komma med. Besvikelse avlöstes med ännu en besvikelse, ni förstår säkert vad jag menar. Mötte upp laget för avresa mot Uppsala där vi skulle möta stenhagen som precis som oss håller till i det nedre regionerna av serietabellen. Under uppvärmningen kollade jag in motståndarna och jag ska ärligt erkänna att jag tänkte för mig själv att det var nog de sämsta spelarna jag sett i seriesammanhang. Visst hade vi flera viktiga spelare borta men det här skulle vi ro i land utan större problem.
Efter dryga sex minuter låg vi under med 2-0 och jag hävdade fortfarande att vi var betydligt mycket bättre och skulle bara ta det lugnt så vänder vi på steken. Vi reducerar i slutet av första perioden och kvitterar i början av den andra. Vi fortsätter att spela riktigt dåligt och utnyttjar inte powerplay och bränner flera bra lägen. I stället hänger Stenhagen och kliver av andra perioden med ledning 3-2. Nu är det bara att öka tempot i tredje, koncentrera oss och åka hem med tre härliga pinnar. Vi kvitterar 11 minuter in i tredje och bjuds även på ett powerplay minuten senare. Totalt ofarliga och inte ett enda bra avslut under två minuter resulterar i stället i ett vinst mål för Stenhagen 16 minuter in i sista perioden. Besvikelsen är total och jag måste inse att det lag som faktiskt var bland det sämsta jag sett slog oss vilket måste betyda att vi är sämre..... Personligen gör jag en så usel insats att jag skäms över mig själv. Tänkte igenom matchen och kom fram till att jag hade bollen ca 15 gånger under hela matchen och det var i powerplay. Slog några stöd passningar, tog två skott som inte gick på mål och sprang i princip ingenting. Om någon i laget gjorde en godkänd insats så har i alla fall jag missat det för det här var en match där ingenting stämde. Jag var sjukt arg och irriterad på slutet och jag led med våran tränare som gjorde vad han kunde på sidan. Tror inte att det är helt kört för oss än men stämningen var inte munter efter matchen och jag vet av erfarenhet att folk brukar ledsna efter en sån här förlust och helt plötsligt dyker inte folk upp utan börjar träna fotboll och annat i stället för att köra säsongen ut. Hoppas inte det blir fallet i år.

Efter matchen mötte jag upp min sambo för att gå på den efterlängtande filmen Snabba cash. Har ju läst boken och mina förväntningar på filmen var sky high. Jag lämnade salongen mer besviken än tidigare under dagen. Visst det var en helt ok svensk film men man kan inte bortse från att den är baserad på en bok i världsklass. Tycker allt var rörigt, viktiga detaljer och händelser missades eller togs inte med vilket gjorde att filmen inte får bra betyg av mig. Hade jag inte läst boken hade jag gillat den mer.

Så Uppsala blev en stor besvikelse denna dag och veckan var över. Mellan matchen och bion träffade vi min mamma och pappa en kortis för att överlämna våran äldsta i deras händer. Hon har länge väntat på att få vara själv med farmor och farfar så nu är hon där några dagar. Hon passar även på att träffa bästisen Molly som lockade över henne att sova över en natt. Pratade med henne en sväng i dag och glädjen bubblade över.

Nu är det dags att slagga så man orkar med resten av veckan.
Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: