mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Äntligen lite ledigt

Kategori: Allmänt

Ahhhh arbets veckan är äntligen över och en hel veckas semester väntar. I morgon kl 07:00 drar vi iväg upp till Åre för att nöta lite på laggen. Allt är noga planerat vilket betyder att nya dvd skärmar är inhandlade till barnen så även dom ser fram emot det långa bilresan och bilen är klar för 120 mil.

Veckan har varit fullspäckad som vanligt och den har inte bara innehållit bra saker. Tyvärr avled en nära släckting i torsdagskväll efter en lång tids sjukdom och min mamma och pappa har det tungt just nu. Jag tänker mycket på dom och hoppas dom kan ta sig igenom detta på bästa sätt.
För mig och min familj har det varit simskola, dagis, stortjejen har haft kompis på övernattning, möten på jobbet och Uppsala turer. Nu är det hög tid för en lugn och behaglig semester.

I dag har jag först jobbat vilket flöt på otroligt bra. Inte varje vecka som vi har flest kunder på hela veckan på en lördag. Fullt upp alltså och allt hade varit frid och fröjd om vi som jobbade inte hade gjort det absolut största misstaget man kan göra. Tack och lov löste det hela sig på ett bra sätt men det här lär vi få höra resten av våra liv... Kan inte ens berätta vilket misstag vi gjorde för att jag skäms så oerhört.

Direkt efter jobbet bar det av till tandläkaren för en kontroll. Tror faktiskt att besöka tandläkaren ligger på min topp tre lista över saker jag avskyr mest av allt. Hatar att gå dit och känner mig sjukt hjälplös när jag ligger och stirrar in i den lilla spegeln som hänger över huvudet. Ljudet av borrar och annat skit dom trycker in i munnen på mig får mig nästan att spy och kippa efter andan. Ja visst kan jag hålla med om att jag är vek men jag har gjort gigantiska framsteg under dom senaste åren så nu går jag faktiskt dit regelbundet.

Efter mitt lidande tog jag mig vidare till nästa lidande, match mot serieledande Sirius. Vi hade bestämt oss för att spela ett tight och tufft försvarsspel och satsa sten hårt på snabba kontringar.... Slut resultat 1-14 behöver jag skriva något mer? Sirius är riktigt bra och redan klara serie segrare så det var inte mycket att snacka om. Lite roligare var i alla fall JV´s pre match inlägg på våran hemsida. Bra skrivet och otroligt fina bilder om ni frågar mig. Eller vad sägs?
Topp tre i poängligan!
Klubben i mitt hjärta...öh nej på mitt hjärta
Blivande journalisten JV

Bra skrivet JV och lycka till vidare på din resa mot journalist landet. I och med vårt ruttna resultat ligger vi nu sist i serien. Plaseringen har mindre betydelse eftersom vi i vilket fall som helst kommer få kvala om en plats i nya fyran så vi satsar allt krut på kvalet.

OS är äntligen i gång och jag känner mig grymt lyckad över att ha boka in semester under OS första vecka, kommer väl säkert vara helt slut efter dagarna i backen men är det OS så är det, då får man bita ihop och hålla sig vaken.

Dags för sängen nu så man pallar köra några mil i morgon. Eftersom vi kommer tillbringa alla hjärtans dag i bilen passade vi på att fira det i kväll med en god middag vald av stor tjejen ( räk mackor ) och mys med lite present utdelning. Lyckat för oss alla och jag tror dom somnade med ett leende på läpparna. Så här fint hade dom dukat upp och förberett:


God natt!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: