mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Ahhhh de e sommar

Kategori: Allmänt

Yea Iam back!!!! Njuter fortfarande av min sköna semester och hade mer än gärna delat med mig via min mobil men..... Nu var det så att jag blev tvungen att byta telefon dagen innan jag gled i väg på semester och ärligt talat så får jag inte till mina blogginlägg i från den men här kommer en redig uppdatering.

Få se nu vart avslutade jag sist, jo när vi varit i Linköping i tre dagar så drog vi vidare mot Vimmerby där vi skulle möta upp Familjerna Edvardsson och Molén. Vi hade ju hyrt en villa strax utanför Vimmerby där vi skulle bo i 5 dagar. Villan överraskade oss positivt med tanke på att det var bland det billigaste vi hittade. Stort och fint måste jag säga att det var och sängarna var sjukt sköna.

Eftersom Astrid Lindgrens värld va vårat stora mål hade vi bokat in två dagar där och valde att ta det direkt den första dagen. Ett krav när man köpte biljetterna var att man skulle gå in på området två dagar i rad så alla surfade runt på sina telefoner på diverse vädersajter för att hitta vilka dagar solen skulle dominera i luftrummet. Kan väl bara meddela att de sajter vi kollat på den här sommaren SUGER!!! Självklart började det regna så fort vi klivit in på området men dagen blev ändå helt ok tycker jag.

 Den yngsta som va med på semestern,Meja


Vi lämnade barnen i Mattisborgen men någon tyckte de va orättvist om dom skulle sitta där hela dagen..???


Riktigt bra skådespelare på hela AstridLindgrens värld

 Emil va poppis

Eftersom vi va sjukt effektiva den första dagen lyckades vi få med oss det mesta den dagen och kunde därför ta det riktigt lugnt den andra dagen. Tror vi såg alla föreställningar som fanns att önska och mötte alla "sago figurer" vi ville möta. Alla verkade nöjda och jag kan absolut rekomendera alla som har barn att åka dit.
Så dag två lämnade vi barnen i villavillekulla:

 Hej då Pappa vi ses i morgon....

Dag tre fick Danne den smarta idén att vi grabbar skulle ta oss till Åbro bryggeri. Självklart blev jag sugen på att haka på till en av AIK´s största sponsorer problemet va bara de att han ville åka dit till den första rundvandringen som var klockan 10:00. Inga problem det att knalla runt och se hur det hela går till, nej problemet var väl att du kände dig som en tok alkis när det var dags att provsmaka den flytande drycken klockan 11 på morgonen.
Är i alla fall väldigt glad att han fixade rundturen ( som bestod av oss tre+guid) eftersom det var oerhört intressant och lärorikt.
Undertiden var tjejerna iväg till Katthult där dom låste in barnen i snickarboden:




Medans deras pappor:


En trevlig semester resa med trevligt sällskap måste jag säga och jag tror att jag såg en tår i Dannes öga när våra vägar skildes. Dom vidare mot Gränna, Moléns mot Linköping och vi hem för att träffa barnens nyaste kusin Max.
Här skulle jag kunna lägga upp ca 500 bilder men nöjer mig med två:-)




Själv drog jag vidare ca 50 mil till Östersund för att med vänner tillbringa några dagar på Yran. Det som lockade var de otroligt fina startfältet av artister vilket föll helt i min smak. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig och jag har nu insett att det jag filmade med mobilen under konserterna inte alls var så bra kvalite som jag tyckte under konserten. Så min sammanfattning av den resan är trevligt sällskap, bra musik, ruttet väder och god dricka. Och ett stort tack till Bette som björ på husrum.

Nu e jag hemma igen och njuter av min tredje semestervecka. Barnen körde jag till mina föräldrar i måndags eftersom dom har sin årliga vecka där med någonting som heter sommarbyn. Min sambo jobbar och jag.... jag gör ingenting:-)
Jo då vi har träningsläger den här veckan och i Öregrund är det den årliga festveckan som kallas för Båtveckan. På kvällarna är det öltält och på dagarna olika båttävlingar så nog har jag saker att göra om jag vill.

Hade besök i går och i natt av Christel och Kathrine med världenssötaste Lexi, höll på att glömma en trevlig kväll med godmat och dryck.
 Jag & Lexi

Nu ska jag nog lägga mig och vila lite, inte för att jag är trött men för att jag har semester.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: