mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Fotboll,fotboll, fotboll

Kategori: Allmänt

Nu inne på sista semesterveckan vilket ändå känns helt ok. Visst skulle jag kunna tänka mig att ha fyra veckor till men jag tycker ändå att semestern har varit underbart skön och jag känner mig utvilad.

Den här veckan har stor tjejen gått på fotbollsskola för första gången i sitt liv. Självklart var min tanke att sveriges svar på Marta Vieira da Silva skulle födas på en fotbollsplan starx utanför Östhammar. Eftersom hon aldrig lirat mer än med mig hemma på gården var hon i början lite osäker och blickade offta bort mot mig som med ett leende nickade åt henne med tanken att det här går fint. Hon dribblade bra och jag tyckte mig kunna se ett tillslag som var något hårdare än de andra tjejernas men......
Dag två när jag kommer ner till träningen lirar dom två mål, hon löper på bra och rensar i väg bollen fint mot ett nytt anfall. Jag följer bollen med blicken och ser motståndarna vända spelet, vart e min dotter jo hon och bästa kompisen Ella springer och håller varandra i handen och snackar garanterat om något helt annat än fotboll.
Senare blir det hennes tur att vakta målet och visst hon släppte inte in en enda kasse men det viktigaste verkade vara att fixa håret efter varje anfall så hur hennes väg mot proffslivet kommer gå återstår att se. Hon vill iallafall vara med när träningarna drar i gång i slutet av augusti så vi får se hur det går.

 Blivande fotbollsproffset TT
 En vanlig syn under match...?
 Inte det sista diplomet den liraren kommer få.:-)
 Lite valderama över min dotters frisyr

För egen del har det också varit fullt upp med fotboll. Stenhårt träningsläger som avslutades med match med a-laget på lördagen (lirade bara andra halvlek) och b-lagsmatch på söndagen. Under måndagens träning som väntades bli lugn med tanke på veckan som varit och a-lagets match på onsdag höll jag på att bli galen. Efter uppvärmningen plockade tränarna ut de spelare som skulle vara med a-laget på onsdag och knallade i väg med dom ( jag blev inte uttagen) Sen tog en annan tränare hand om oss andra och började köra sten hårt. Vi som lirat match dagen innan fick köra skiten ur oss medans dom andra tränade innlägg och lite sånt. Jag kokade innom mig och bestämde mig då att nu lirar jag på mina egna villkor och skiter i vad som händer.
Helt ok för mig att träna lite mindre och lira med b-laget resten av sesongen för plats i a-laget verkar vara svårt just nu.

I morgon blir det inskolning på nya fritids för stor tjejen eftersom hon börjar skolan om några veckor. Tror hon är lite nervös inför den stora dagen vilket jag kan förstå, ett stort steg i livet.

Nu väntar sängen och behövlig skönhetssömn.
Natta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: