mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Beach 2010 here i come :-)

Kategori: Allmänt

Nu har jag bestämt mig, ja de kan tyckas lite sent eftersom vi redan är inne i April men jag tror det ska gå vägen. Det är ju så här efter en riktig stor helg som man kan lyckas ta sitt förnuft tillfånga och göra slag i saken. Hm... vad pratar jag om då jo...vikten som tydligen bara går uppåt ju äldre man blir. Nja jag förnekar inte att jag kanske trycker i mig mer onyttigheter nu jämfört med för fem år sen. Vad är då planen, jo om det fanns något så enkelt som stor möten som det gör för alkoholister så hade jag varit gjuten
- Hej jag heter Marcus och jag har ruskigt lätt för att gå upp i vikt
- Hej Marcus
Sen får jag en övervakare som kollar så jag inte gör några snedsteg, gör jag det så låser dom in mig. Tror det skulle funka för mig.
Nu kanske man inte ska jämföra mitt enkla lilla problem med något så stort som alkoholism men jag tyckte det var en rolig jämförelse bara. Nej min plan är enkel, från och med i morgon är det slut på godis sen blir det en radikal neddragning på fikabröd. Till detta ska det läggas på en tydligt hårdare träningsdos än tidigare.
Så målet är att till bad säsong ha tappat så många kilo att jag kan glida omkring på stranden med mina barn i klädd endast badshorts utan att jag eller min omgivning känner sig besvärad, hur många kilo ska bort då? Målet är 5 vilket inte borde vara några problem, varför berättar jag då detta jo för nu sätter jag en bra press på mig själv och har uttalat mitt mål.

Som ni förstår så har helgen innehållit mycket onyttigt men även mycket godsaker. Efter jobbet i lördags kom den första godsaken. Nere på bowlinghallen i Östhammar såg jag och några kollegor Chelsea vinna stormötet med Man.united. Ja jag vet att kung Drogba var offside när han avgjorde men inte slutar jag jubla för att domaren gör en miss som för en gångsskull gynnar mig, som några kompisar brukar säga - en gång i livet!

Efter matchen var det middag hos tjejens föräldrar och jag lyckades trycka i mig ännu mera godsaker. Allt börjar kännas mer som vanligt igen nu när hennes bror har kommit hem och är med när familjen samlas. Vi hade en trevlig kväll och jag somnade ovaggat när vi kom hem.

I går hade vi en extra träning med innebandylaget med tanke på morgondagens returmöte med Västerlövsta. Jag tog med mig stor tjejen och drog dit för att springa av mig en del av påskens godsaker. Tror vi är redo inför morgondagens match och vi välkomnar lillen tillbaka som missat de senaste matcherna på grund av utlandsstudier. Om vi kommer klara av att ta in 6 måls underläge vet jag inte men vi kommer definitivt göra en bättre match än senast. Känner mig mer taggad och hoppas även resten av laget gör det.

Genomled även AIKs hemma match mot Örebro i dag tillsammans med min kompis Klinga och hans son Viktor. Inser nu att det kommer bli en jobbig säsong som gnagare om ingenting drastiskt händer snart med spelet. Få stryk av Örebro hemma är en sak men att inte hota motståndar försvaret riktigt ordentligt en ända gång på 90 minuter är sjukt oroväckande. Vist Obolo är borta och med honom en stor del av huvudspelet offensivt men det måste ju finnas andra alternativ. Som det är nu spelar dom bra fram till straffområdet sen tar allt stopp. Som sagt det kan bli en tung säsong och årets slagord som bytts från förra årets " Vi är överallt" till "Kom och ta oss"käns väl mer som kom och ta oss hur lätt ni vill för vi har inget självförtroende längre. Hoppas så klart att det vänder redan nu på söndag när vi möter Gefle borta. Skulle vara kul att dra på den matchen plus att det är en sån match som jag faktiskt skulle våga ta med mig familjen på. Vi får se hur det blir med den saken.

Nu ska jag förbereda mig för veckans hårda arbete och somna in i skaplig tid.
Natta!

Kommentarer

  • Mogge säger:

    Om du inte drar me familjen på matchen mot gefle , ordna nån samåkning upp? Är det några fler som ska åka?

    2010-04-06 | 23:33:37

Kommentera inlägget här: