mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Det e mycket nu

Kategori: Allmänt

Insåg precis hur fort veckan har gått, såg att jag inte skrivit på hela veckan vilket jag självklart skäms för. Men veckan har bara försvunnit i väg och tiden har gått till annat.
Det har varit en bra vecka på alla fronter och då menar jag alla till och med rent sportsligt. Men om vi tar det från början så startade veckan med en viktig borta match för AIK mot Kalmar och tro det eller ej men AIK tvålade dit Kalmar med hela 3-0!!!!! Jag är ändå så pass insatt att jag inser att detta kan ha varit ett undantag men i mitt hjärta vill jag tro att tåget har hamnat på rätt spår så nu kör vi. Svaret får jag redan i morgon då vi tar emot BK Arslet hemma i Solna. Jag kommer återigen vara en rutten supporter vilket betyder att jag inte kommer vara i Solna. Detta på grund av två saker, dels så jobbar jag till klockan 14:00 och sen är resten av dagen vigd till min äldsta dotter som fyller 6 år.

Tisdag och onsdagkväll visades  det CL fotboll på min tv och Tapout och Appon var över och kollade, trevligt att träffa grabbarna igen och att få snacka lite skit som vi gjorde back in the days när Tapout fortfarande bodde i Easthammer.
I går var det så dags för den avgörande innebandymatchen. Detta var matchen som skulle avgöra hela säsongen för vid vinst så var platsen i division 4 våran och vid förlust skulle vi rasa ner till div.5....
Så hur gick då matchen.... jo vi vann med hela 14-3. Motståndet var Loke IBK U som för dagen kom med 5 utespelare varav en med en mindre skada... eller rättare sagt ett 8 veckor gammalt benbrott men han tejpade upp benet och stod på samma plats matchen igenom. Han var dock den spelare i Loke som hade flest avslut på mål. Hela matchen blev avslagen när vi såg våra motståndare och många i laget var riktigt besvikna efter matchen. Nu återstår att se om det kommer bli något lag nästa säsong för jag vet att flera spelare redan är på väg bort till andra klubbar och flera kommer försvinna om det inte presenteras nya ledare och ett mer seriöst engagemang från klubben.

I morgon är det som sagt stortjejens stora dag. Kan tänka mig att hon förväntar sig massa presenter och massor av besök och det är precis vad hon kommer att få. Är väl bästa att snart krypa ner i sängen om man ska orka upp innan hon vaknar i morgon för den traditions enliga frukost sången. Frulle i sängen och paketöppning är ju den starten alla barn ska ha på sin födelsedag.

För er som fortfarande orkar läsa denna blogg så har jag nu bestämt mig för att bli bättre på att uppdatera. Från och med nu så blir det fler inlägg men kortare. Ska även bli bättre på att lägga upp bilder som jag vet uppskattas.

Nu ska tårtan fixas!
Trevlig helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: