mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Glad Påsk

Kategori: Allmänt

Påsken är här och för min del har den redan inneburit mat,godis,mat,godis och kanske lite mera godis. Direkt efter jobbet i går torsdag mötte familjen upp för avresa mot Östervåla. Eftersom veckan har givit ganska så många extra arbetstimmar kunde jag dra från jobbet redan klockan 14:00, SWEET!!

Till barnens stora glädje var slutmålet i Östervåla familjen Molén/Karlsson där vid skulle tillbringa natten. Barnen lyckades snabbt hitta en ljudnivå närma 100 decibell och allt godis dom tröck i sig hjälpte till att hålla dom vakna till kl 22:00. Det jag inte fattar är vad som gör att dom lätt kan vakna i ottan och genast ta ny fart och börja leka. Måste ju vara något ämne i kroppen som tynar bort ju äldre du blir för jag kan inte minnas när jag sist vaknade och kände mig redo för att kuta några varv i huset och leka kull.

Själv var jag helt sänkt på torsdagskvällen och kände redan 22:30 att det var dags att checka in på rummet som vi skulle sova i.Vet faktiskt inte helt säkert men jag tror att det var något slags rekord jag satte men jag minns inte när jag somnade in så tidigt.

I dag så drog vi vidare ut till mamma och pappa för att träffa HELA min familj. På något sätt lyckades mamma och pappa samla mina syskon med alla barnen vilket inte händer allt för offta. Självklart lyckades vi fånga det hela på bild så här har ni TOFTERS Eliten:



Förstår att ni undrar varför vi är ute med storstövlarna på och det har en enkel förklaring. Av tradition som inte får dö ut så har pappa gjort den årliga skattkartan som leder till var och ens påskägg. Alla gav sig ut för att leta och jag måste säga att pappa hade gjort ett bra jobb. Tydligen hade han varit ute tidigt i morse när det var skare så inga fotspår i snön kunde förenkla vårat letande. Bäst gömstället var nog ändå på taket bakom skorstenen där Vickans ägg låg gömt. Tror faktiskt alla i familjen gillar just denna del av vårat påskfirande.

 





Till slut hade alla hittat det vi sökte och vi tog oss tillbaka in i huset för att trycka lite mera godsaker. Passade på att ta en bild på huset jag vuxit upp i som kommer här



Äh vi tar lite fler bilder

Pappa
 Min systerdotter Michelle
Min systerdotter Vickan och brorsdotter Elin
Syster Petra, brorsfru Anette med dotter Elin
 Lika som bär?

Efter en trevlig dag drog vi hemåt och passade på att komma ner till mormor och morfar lagom till middagstid och blev bjudna på pannkakor. Självklart gled barnen in till gammel mormor och gammel morfar och kom tillbaka med ännu ett påskägg.

Nu sover dom sockerruset av sig medans vi vuxna slöar i soffan, blir väl snart till att hitta tröttheten så jag kan vara pigg på JOBBET i morgon. Ja faktiskt ska jag slita några timmar mitt i påskfirandet vilket händer mig varje år, vet inte hur det går till men hitintills har jag jobbat påsken varje år som jag varit anställd på Dialect.
Direkt efter jobbet väntar några kollegor nere på bowlinghallen för att se årets fotbollsmatch. Mer om slaget på Old Trafford kan ni läsa här.

Efter matchen väntar påskmiddag hemma hos tjejens mamma och pappa, jag gissar att det även då blir flera påskägg......

Glad Påsk

Kommentarer


Kommentera inlägget här: