mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Poker och kalas

Kategori: Allmänt

Har precis petat barnen ner i sina sängar och bänkat mig själv i soffan. Har varit  riktigt mycket senaste tiden men som vanligt är det roliga saker som händer så det får ta sin tid.
I torsdagskväll var jag som sagt på mitt första föräldrarmöte i skolan. Där fick jag veta vilken fröken min dotter ska få och vilka hennes blivande klasskompisar är. När jag kom hem och började rabbla de namn jag kom ihåg jublade min dotter på samma sätt jag själv hade gjort om jag vunnit miljonen på lotto, glädjen visade inga gränser så jag tror hon var nöjd men sin blivande klass.

Fredagens jobb gick väl så där kan man säga. På något vis lyckades min kollega genom ett tryck på våran grymma kaffemaskin slå ut allt vad ström heter ur hela våran butik i torsdags. När vi öppnade maskinen visade det sig att vatten hade läckt ut på fel ställen och därför detta avbrott. Självklart la vi skullden på den som skulle använda kaffemaskinen och hade välldigt kul på hans bekostnad.... Men detta avbrott var tydligen så kraftigt att den pajade vårat internet vilket betyder ALLT!! Så hela fredagen blev tungjobbad och vi fick ta mycket hjälp via telefon med butiken i Östhammar så allt löste sig till slut.
Som tur var blev kvällen betydligt bättre. Fredagsmys med Taco och allmänt lugnt i soffan. Blev ganska tidig sänggång eftersom lördagens schema var fullspäckat.

Brottarlokalen var bokad för i dag var det dags för stortjejens stora kalas. Detta hade hon tillsammans med sin ständige följeslagare Ella och inte mindre än 22 barn väntades. 11:00 stormade alla barnen in och sen var det korv, glass, paket i drivor, dans, lekar och fiskdamm. Måste säga att det hela flöt på betydligt mycket bättre och enklare än jag väntat så när vi städat upp kände jag mig ganska pigg.
22 barn trycker korv:-)
Glad att det inte var mig dom brottade ner.


Drog av några samtal och vips så var jag anmäld till dagens pokerturnering. Var ju ett tag sen jag kunnat vara med så suget steg mer och mer ju närmare klockan kom 16:00. Drog upp en sväng till Partyjack där en stor del av deltagarna satt och kolla in manchester derbyt och sänkte ett antal krukor och annat flytande.  Sen tog vi oss upp till pokerlokalen precis i tid för att dra igång turneringen. 27 spelare var samlade och mitt bord var i mina ögon det perfekta bordet för att få den starten jag ville ha. Den enda spelaren vid mitt bord som jag inte ville ha var Mange O men som tur var hade han ingen lyckad kväll och jag fick ganska tidigt se honom byta bord.
Orkar helt enkelt inte dra hela turneringen utan sammanfattar den med att jag spelade riktigt bra och gjorde väl egentligen bara ett dåligt spel på hela kvällen och det räddade jag upp ganska snabbt. Slutade tyvärr på tredjeplats efter att ha ställt in med 99 mot en så rutten hand som K7, självklart visade kungen sitt fula tryne på turn och turneringen var slut för min del. Ganska bra prispengar i alla fall eftersom många spelare varit flitiga under rebuy perioden. Jag är helt nöjd med mitt spel och ser framemot nästa turnering.

I dag var planen att få lite ordning på tomten. Detta innebar att vi var tvungna att dra in till Östhammar och inhandla nya krattor och lite annat som behövs för att få lite ordning. När vi kom hem skulle vi bara slänga på skyddsnätet till barnens nya studsmatta som dom fått i födelsedagspresent.... Kan väl säga att det tog sin lilla tid och inte gick det snabbare när vi insåg att vi satt hälften av alla stolparna upp och ner och fick börja om. Jag HATAR verkligen sånt här skit, sånt här ska man köpa färdigmonterat om det så kostar as mycket att få hem en montör. Vissa människor har ju tummen mitt i handen men jag har inte ens någon tumme!!!!!
Tillslut:
 Fin va

Som ni märker så är jag inte så intresserad av att snacka sport just nu och det har ingenting med AIKs tunga innledning att göra eller Chelseas förlust i går eller att hatlaget Storvreta tog sm guld i innebandy i går att göra, jag är bara inte sugen...
Känner själv att jag måste komma i gång med min träning på allvar nu innan jag soffar ihop totalt. Kan väl inte påstå att jag känner mig toksugen på att dra i gång med fotbollsäsongen nu men eftersom jag har världens sämsta självdisiplin så måste jag köra en lagsport för att överhuvudtaget kunna motivera mig till att röra på benen. Får se hur det blir med den saken.

Nu blir det film och uppladdning för ännu en vecka vilket betyder sömn.

Trevlig vecka på er!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: