mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Yes jag gjorde de!

Kategori: Allmänt




Förstår att ni tvivlar men jag gjorde de faktis, klev upp 07:45 och sprang mina 3 km. Ja jag vet att de inte är speciellt långt men de är en början. Kan väl inte säga att de va någon skön start på dagen men jag kanske blev lite piggare. Annars har dagen varit ganska basic. Möte ett par timmar på jobbet sen rulla dagen på som vanligt.

När jag kom hem från jobbet möttes jag av en glad överaskning, hantverkaren som lovat komma senaste månaden för att fixa våran värmepump (åskan tog hela skiten) va här och fixade. Äntligen börjar alla skador efter smällen att fixa till sig. Gosade med mina härliga döttrar innan de va dags för dom att krypa ner i sängen och för mig att dra på innebandy träning. Har funderat lite på kommande säsong och kommit fram till följande:

Hoppas och tror att vi kommer bli ett mitten lag i år, rutten inställning tänker ni nu men med tanke på de unga lag vi kommer ha i år (inte bara för att jag själv e gammal som jag säger så) så tror jag inte vi kan ha högre målsättning. Kollat lite på laget också och tror mig redan ha hittat årets genom brott. Jag tror de kommer bli "Kungen" som vi kallar honom i laget. Tycker mig se att han byggt på sig lite muskler under sommaren och att han helt enkelt tar för sig lite mer.
Den jag tror kommer göra mest mål e jag däremot inte helt säker på men jag tror de kommer stå mellan den ruttinerade "Bulan" och "lillen".
Vem som gör totalt mest poäng är jag däremot helt säker på för de kommer bli jag!!! Kanske är mest en önskan och ett personligt mål men jag tror så klart på de jag skriver:-)
I morgon har vi ännu en träningsmatch så vi får väl analysera vidare efter den. Ingen morgon promenad planerad så jag sover nog de extra minuterna jag kan få.

För övrigt så har dagen bjudit på ännu ett glädje besked, Örgryte vann mot Halmstad vilket betyder nederlag för Djurgården och de är ju alltid kul. Så mycket mer har jag inte att dela med mig av i kväll men återkommer i morgon. Bjuder dock på en bild från kvällens träning och de är ingen mindre än "Kungen" själv. Kom ihåg vad jag sagt, kommer ge er hela hans grymma säsong!

See ya

Kommentarer

  • Jossi säger:

    Måste säga att jag är grymt imponerad av att du tog dig upp såååå tidigt för att springa! Och jag tycker att det blev mycket bättre med typsnittet och storleken som du använder nu =) Hoppas du kan få mer hjälp med bloggen! Vi återkommer som sagt om helgen, ikväll eller imorgon. Men det lutar åt att vi blir kvar hemma i Våla. Det kommer en släkting till Jimmy från USA som gärna vill träffa tjejerna (inte oss?!) och sen ska vi på familjegudstjänst på söndag!?!?! (frågade om inte My och Molly kunde gå med farmor och farfar, men det ville dem inte...) Hälsa

    2009-09-16 | 12:21:04
    Bloggadress: http://jennifer8.blogg.se/
  • Marcus säger:

    Klart ni ska komma, vi ska hem till våla på söndag eftermiddag och käka hos mamma o pappa. Tycker ni ska komma på lördag!

    2009-09-16 | 12:26:09
  • Pelle säger:

    Har du inget liv, börjat blogga på äldre dar? Herregud!!



    Och du, DIF kommer aldrig att åka ur..

    2009-09-16 | 15:41:18
  • JH säger:

    "Kungen" fick ju sina skills i Pojkar 92 för sisådär 5-6 år sen.. Gissa vem som var tränare då??

    2009-09-18 | 16:07:16

Kommentera inlägget här: