mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Match dag

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem från kvällens match och måste nog säga att jag känner mig lite besviken. Blev upp plockad av Bulan direkt efter jobbet som tog oss till Örbyhus. De slog mig på vägen dit att man aldrig skulle åka dit och till Österbybruk om de inte va för idrotten. Så till matchen, vi startade på tre liner vilket jag är en stark motståndare till. Tycker aldrig man kommer in i matchen men förstår att man vill testa mycket folk så här innan serie start. Igentligen borde jag med min ruttna kondision vara glad över all den vila man får när man spelar på tre. Vi startade matchen riktigt dåligt och kom väl inte igång förräns 10-12 minuter in i perioden, då tog vi över matchen och skapade många fina lägen men inget resultat.
Vi fortsatte dominera i andra perioden och till slut gav de utdelning, Johnny Ingmarsson visade vägen med ett fint skott ganska nära krysset. Jag själv ökade sedan på till 2-0, Bulan 3-0 och skytte kungen Tobbe dundrade in 4-0, Töff reduserade även i andra perioden och där med va målskyttet över för kvällen. Sista perioden va så sjukt dålig och tråkig att jag inte ens orkar skriva om den. Väntar nog till seriestart med att dela ut mina poäng till matchens spelare också för i dag blir de svårt att hitta någon som gjorde bra i från sig i 60 minuter. Dagens besvikelse va ändå min stjärn spelare som jag lyffte fram i går. Fick höra i omklädnings rummet innan match att Kungen tackat nej för att han skulle på bio med någon tjej..... Kanske har jag överskattat killen, han kanske inte har den där viljan  jag tyckte mig se. Hm... ja de kommer jag garanterat att återkomma till senare under säsongen.

Dagen för övrigt har väl inte bjudit på så mycket god saker. Min stora syster ringde iof och pratade om  middagen vi ska träffas på för att fira Mammas födelsedag, alltid kul när hon ringer.
Jo kom på att jag måste delge en av höjdpunkterna under mina arbetsdagar. Är så att jag varje dag käkar lunch ihop med mina affärskolleger i butiken bredvid våran. Där uppe träffar man alltid ett härligt gäng. Slemsar och Tap out är de två killarna som jobbar där sen dyker offta Ville och Slangen upp lagom till lunch. En skön skara killar som alltid får mig att under 45 minuter tänka på allt annat än jobb. Sägas ska att de är de sjukaste grabbarna jag känner så vi garvar i princip i 45 minuter.

Nu är de dags att förbereda inför morgon dagen. Äldsta dottern ska på simskola och de kan ju bli jobbigt om jag glömmer packa i baddräckten så nu ska allt dubbel kollas.

Höres i morn!!!

Kommentarer

  • emrik säger:

    Kul læsning totlers :) Frågan ær bara om Bulan kommer øsa in poæng eller om han kommer sluta på skadabænken eller rættare sagt någon av era motståndare :)



    Lycka till i serien. Kommer følja er med spænning :D



    //Emrikssen

    2009-09-17 | 12:27:14
    Bloggadress: http://fjerdingbygutter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: