mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Tanden är ute!!!!

Kategori: Allmänt



Så där ja då var det bara en arbetsdag kvar.... Ska väl inte klaga eftersom Lördagar är helt ok att jobba. Vi har ju bara öppet mellan 10-14 och jag kan lova att dom timmarna flyger i väg. Det negativa är väl att hela helgen blir uppbokad, man kan ju inte dra iväg och göra något så helgen blir ju ganska kort.

I dag har jag iallafall lyckats övertala min gode vän, äh så god är han väl inte men en kollega att pimpa min blogg. Vi kan kalla honom Sylvester för de heter han faktist. Han har mycket goda kunskaper när de gäller datorer och hemsidor. Grabben är faktist helt sjuk, om jag säger att jag vill ha på ett vis så börjar han skriva massa koder som han kan i huvudet och vips så är det fixat. Hoppas bara att han har tid att fixa det snart.

I dag har jag så klart fått tagit mycket skit för gårdagens match, har väl låtit det mesta rinna av mig och hoppas hjältarna rycker upp sig tills på tisdag då det är dags för derby mot stockholms sämsta lag. Har ju match mot Söderön då så vi får se hur mycket jag hinner få med mig av matchen. Räknar med att jag inte kommer kunna sitta med min telefon och lyssna på sport radion som jag gjorde på senaste träningen. Vill ju inte missa någon av matcherna.

Dagens stora händelse är ändå att min äldsta dotter Tuva i kväll tappade sin första tand. Tanden har varit lös i ca två veckor och i dag va jag ganska förundrad över att den överhuvudtaget kunde sitta kvar. Tror hon var ganska stolt men också chockad när hon kom med tanden i handen. Jaha det här är väl bara ytterligare ett tecken på att tjejerna växer i ett rasande tempo, fatta att det bara kommer smälla till så är dom 16 år och man får åka och hämta dom efter en sen kväll på fest.. nej nej nej det måste gå att stoppa upp tiden lite.

Filmen jag skrev om här om dagen såg jag färdigt i går och jag måste säga att den var helt ok, ska försöka få med mig sambon nu och se den andra Johan Falk filmen. Älskar film och ser väl ganska mycket. Gillar allt utom skräckfilmer, ja jag vet att jag är mesig men jag gillar inte att bli skrämd. Ska väl försöka få tid i morgon kväll att dra igenom I love you man som jag hört ska vara ganska rolig. Förslag på bra filmer mottages med glädje.

Så raka vägen mot sängen och en ny rulle som väntar. Sov gott people!

Kommentarer

  • Eve säger:

    GRATTIS TUVA!!!!!stora tjejen børjar tappa tänderna!!! ;) kom det någon tand fe i natt??? stor kram från moster loster ;)

    2009-09-26 | 12:39:46
  • Tuva säger:

    Ja det kom en tandfe med två guldpengar till mig. En av dem gav jag till Nora. Vi längtar efter er. Kommer ni snart? Kram från Tuva

    2009-09-26 | 14:26:29
  • Johanna säger:

    Tja! Jag har inte sett nån bra film på ett tag. Kan tyvärr inte rekommendera någon. Men jag kan säga att du INTE ska se Surfer Dude. Vi började se den igår, men stoppade efter en halvtimme eller nåt. Så dålig!! Hälsa familjen. Kramar

    2009-09-27 | 10:40:55
    Bloggadress: http://jennifer8.blogg.se/
  • Mackant säger:

    Jo tack vi har sett den, skit rulle. Händer inte ett skit i hela filmen,uhhh

    2009-09-27 | 11:16:45

Kommentera inlägget här: