mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Fullt Upp

Kategori: Allmänt

Torsdag kväll och glädjen hade kunnat vait större. Aik fick i kväll stryk av Henke Larsson med 3-2, såg inte själv matchen eftersom jag istället åkte ner och tränade. Men vi tar dagen i rätt ordning.

Måste säga att det var en ganska sjuk morgon. Min sambo drog hemifrån 07.15 vilket fick minstingen att helt go bananas. Hon stor grina och ville absolut följa med min sambo till hennes jobb. Till slut ca 08.00 somnade vi äntligen om och jag hoppades på iallafall en timmes extra sömn. Vaknade upp 10.45!!!!! och fick då lite panik. Tanken var ju att vi skulle vakna runt 9 och plocka i ordning här hemma och dammsuga av lite. De konstigaste av allt var att minstingen fortfarande sov. Lite små kaotiskt men vi kom i väg i tid.
Åkte först hem till mamma och hämtade stor tjejen och de blev ett riktigt kramkalas. Sen drog vi vidare hem till Molly som skulle med oss hem. Hämtade upp sambon i Uppsala och nu var bilen full så vi kunde gasa på mot Östhammar.

Senare mot kvällningen var det dags för träning. Hade tydligen utlyst att jag skulle komma extra taggad eftersom jag missade Tisdags träningen men kan väl ärligt erkänna att suget inte va på topp. Tycker väl ändå att jag gjorde en godkänd insats med lite extra plus eftersom jag lyckades tackla ner JV riktigt snyggt, en av mina fegaste tacklingar någonsin tror jag. Hårt i ryggen på killen som stöp en halvmeter från sargen, sägas ska att han är väl hälften så gammal som mig och han fick inte ens frislag..ahhhh. Sorry Jake.
Annars så gav väl träningen allt för mycket, skönt att se att Kungen va på plats och jag tror han saknat mig senaste träningarna för han frågade vart jag varit. Lirade ihop med han i början av två målsspelet och vi hängde en del snygga kassar. Fick veta att de är en viktig match på Tisdag, DM match mot Söderön, riktigt derby alltså. Vet väl inte riktigt vad jag ska tycka om den matchen, självklart vll man vinna men vinnaren i den matchen går vidare och får möta Sirius.... Ja om man säger så här vi håller inte ens på med samma sport. En enkel gissning så skulle jag säga att dom slår oss med minst 15 måls marginal.

Storasyster har ju sin bästa kompis här i kväll och allt har flytit på fint och dom båda sover sött i sängen. Hoppas natten flyter på i samma anda.
I morgon är det jobb igen och det är Fredag!!! Jobbar tyvärr på Lördag så de blir en kort helg för min del menman får njuta av det med. I morgon kväll blir det middag med hela Mollys familj och den vanliga Fredagsmysen med familjen. Sovtid nu, Godnatt

Kommentarer

  • JV säger:

    Tacklingen var allt annat än vacker, du borde skämmas ! Tänk på att du ska vara en förebild efter som du har några år på nacken ;)vad skulle dina döttrar säga om de fick se dig bete dig så där ? svar godtages gärna !

    2009-09-26 | 16:52:55
  • Mackant säger:

    Dom är alltid stollta över mig precis som du borde vara över att vi är kompisar:-)

    2009-09-30 | 23:52:02

Kommentera inlägget här: