mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Livet rullar på

Kategori: Allmänt

Har i kväll försökt pimpa min blogg men de slutade som vanligt, ingenting blev bra. Ska som sagt lägga ner mera tid och försöka få den lite finare.
Dagen har väl inte bjudit på några större händelser, på jobbet flöt de väl på som vanligt. Väntar ju fortfarande på mailet från Samsung som bekräftar mitt deltagande i deras tävling. Om allt går som de ska dimper min nya Samsung Je´t ner på kontoret i början av nästa vecka. Jo en tråkig och problematisk sak som jag upptäckt är att JH s 30 års fest äger rum samma datum som vi ska ha Höstkonferens med jobbet.... Vi ska befinna oss i Grisslehamn på något hotell och ha konferens Lördag eftermiddag och Söndag förmiddag. Förra året var det jätte roligt men nu tappade man ju sugen redan innan. Min nya butikschef som jag för övrigt tycker är väldigt bra sa i dag att vill jag kan jag ju åka i från på lördags kvällen bara jag är tillbaka Söndag morgon. Den risken är ju inte så stor att jag plöjer dom milen tur & retur.

I morgon är det en fullbokad dag. Dagis är stängt så jag ska vara hemma från jobbet eller rättare sagt jag och minstingen ska dra "hem" till Östervåla och hämta storasyster. Behövs inte många dagar förräns man saknar sina barn här hemma. Fastän barnen bråkar med varandra större delen av tiden dom leker här hemma så saknar dom varandra 24 timmar om dygnet när dom är i från varandra. Nora ( den yngsta) har ringt storasyster varje dag.

Stora syster Tuva ska ha med sig bästa kompisen Molly hem från Östervåla och hon ska för första gången sova över hos oss själv utan mamma och pappa. Tror de kan bli en ganska intressant upplevelse för alla innblandade men jag hoppas och tror att det kommer gå bra. Annars är det ju bara för pappa Molén att dra hit mitt i natten.

I morgon kväll ska jag träna innebandy för första gången den här veckan. Planerat var ju seriepremiären på lördag men i dag fick jag höra att motståndarna flyttat matchen på grund av ombyggnasion i deras hall. Skönt att slippa bränna till Enköping en lördag kväll men jag tippar på att det istället blir en veckomatch och det kommer ju suga lika mycket det.Fick iallafall sms från min fotbolls coach i dag. Trots den stora vinsten i söndags utan mig så blev jag uttagen till säsongens sista match. Ska bli riktigt roligt eftersom vi ändå gjort en ganska bra säsong.

Nej nu ska jag bädda ner mig och glo på en rulle, tror jag ska bjuda mig själv på johan falk gruppen för särskilda insatser. Brukar gilla svensk rullar men har inte så stora förväntningar på den här rullen. Betyg kommer i morgon.

Sov gott!Längtande syster

Kommentarer

  • JH säger:

    Du ser ut att vara förste man som slätar festen. INTE OK!!!

    2009-09-24 | 16:10:52
  • Mackant säger:

    Nej de är inte ok, men jag jobbar som sagt å en lösning. Skulle ju va as kul att få vara Samuel L Jacksson en kväll eller ng annan cooling!

    2009-09-24 | 16:54:35

Kommentera inlägget här: