mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Söndags hyllning!

Kategori: Allmänt

Då har vi precis kommit hem från underbara Östervåla. Förutom mina föräldrar och några väldigt goda vänner som bor där så är de verkligen ett ställe jag aldrig skulle vilja flytta tillbaka till. När man åker "hem" och ser att allt är precis som förr så blir man verkligen inte sugen. Eftermiddagen och kvällen som vi har tilbringat där har varit väldigt trevlig.
Födelsedags middag för mamma och den stora sensationen var att vi va hemma alla syskon. Helt sjukt är att det krävs typ ett halvårs planering för att få det att hända. När jag tänker efter så va faktist alla syskonbarn utom ett med också. Fatta att mamma och pappa har 9 barnbarn och alla 9 är tjejer.... vad gör vi för fel som inte fått en enda kille?
Vi lämnade kvar vår äldsta dotter som ska vara med farmor i några dagar och drog sen hem till några vänner, där lämnade jag övriga familjen och hakade på min systers man och lirade innebandy. Skönt med lite slaktar bandy fast de va sjukt jobbigt.

Dagen till ära ska jag hylla två av mina vänner och ett team som står min varmt om hjärtat. Vi börjar med den viktigaste av dom tre.
Christel fyller i dag ..... nä ska inte tala om hur många år hon fyller men hon är i sina bästa år och skall därför hyllas. Hoppas du haft en riktigt bra dag och att du fått många dyra presenter.
Sen är de min vän Emrik som i går gjorde debut i Norska elitserien i innebandy och han firade de med att hänga två kassar och assa till två, snyggt jobbat och lycka till i fortsättningen. Tror faktiskt grabben kommer göra de riktigt bra där.
Sist men inte minst ska en lite hyllning gå till Gräsö boys som i dag lyckades vinna utan mig på planen. Hela 9-1 stod de på resultat tavlan när slutsignalen gick. Stort grattis grabbar bara en match kvar nu.

I morgon väntar en ny arbetsvecka  och det är väl bara att bita ihop och se på livets alla ljusa sidor, vackert skrivet va.

Natta!

Kommentarer

  • Jossan säger:

    Bra jobbat på innebandyn! :) Och kul att du bloggar så man kan hålla lite koll på sina släktingar :)



    Hälsa familjen, kram från Jossan!

    2009-09-23 | 22:11:32
    Bloggadress: http://josefinelarsson.blogg.se/
  • Christel säger:

    Tack Marcus!! Schysst att du inte tog upp åldern, haha fast för en gångs skull känns det precis som du skriver man är glad där man är i livet bara för att man är där :) Jag hade en trevlig fest och fick en mycket intressant present ;) ska visa upp den nån gång snart förhoppningsvis!! kram

    2009-09-25 | 22:51:50

Kommentera inlägget här: