mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

En riktigt bra dag!

Kategori: Allmänt



Nyss hemkommen från biografen där jag och min sambo gluttat på Flickan som lekte med elden. Kan väl inte säga att jag jublade och apploderade under slut texten men den var helt klart sevärd. Ganska bra story och huvudpersonen "Lisbeth Salander" som spelas av Noomi Rapace gör ett grymt bra jobb. Hörde i sorlet under sluttexten att sista filmen har premiär redan i November så den måste ju ses.

Här hänt flera härliga saker denna fredag förutom bion. Jag skrev ju i går att Samsung skulle sända mig ett brev, tro mig de va inte vilket brev som helst. I kuväret låg en fin folder som de stod Touch the sky på. När jag ivrig som jag va öppnade folder stod de en fet text:Vi söker sveriges 10 bästa mobiltelefon säljare - Är du en av dem? Sweeeet för de är väl klart att jag är. Det hela är alltså en jätte tävling som går ut på att sälja telefoner, vilket är mitt jobb. Det speciella med den här tävlingen är att det garanterat är de bästa och finaste priserna man kan tänka sig. Eller vad sägs om att vinnarna får en lyxresa som är värd den nätta summan av 100.000:-
Sen är de under tävlingsperioden åtråvärda delpriser och som tack för att jag registrerade mig till tävlingen får jag ett startpaket som innehåller Samsungs nya telefon Samsung Jét..... sjukt nice!!!
Återkommer garanterat till mitt tävlingsresultat:-)

Nästa trevliga överraskning väntade nu när vi kom hem från bion. Fick telefonsamtal hemifrån under dagen, tydligen låg de en skum cd/dvd skiva i brevlådan tillsammans med dagens post. Ingen adress bara en adresslapp med mitt namn på. Hm... va kunde nu detta vara? Hemliga bilder tagna i smyg på mig, en film där någon kräver mig på allt jag har annars....  Nej då de hela var en mycket cool och snygg film som förmedlade en inbjudan till JH´s 30 års fest. Riktigt kul att bli bjuden och en smula förvånande. Temat för festen är Hollywod,film så de kanske helt enkelt beror på att han vet att jag passar bra in i de temat. Tack JH!

Alltså en riktigt bra dag där de enda jobbiga som hänt var när jag lämnade minstingen på dagis i morse. Hon älskar dagis men de två senaste dagarna har hon gallskrikit och inte velat att jag ska gå, jag kan också jobba  på ditt jobb snyfftar hon fram. Det skär i hjärtat när man måste gå men som tur är så vet man att de slutar så fort jag kommit runt hörnet.

I morgon är det dags för pokerturnering. Klockan 12:00 samlas 40 slasksugna själar för att göra vad vi kan för att ta varandras pengar. Ska bli riktigt kul eftersom de va ett tag sen jag lirade live. Hoppas på att få ett bra start bord för i morgon ska jag spela grymt aggresivt tillskillnad mot vad jag brukar, det är iallafall planen just nu.

Nu ska jag bara slänga in stryktippset för i morgon (tippar ihop med några på jobbet) sen är de sängen som väntar.

Sweet dreams

Kommentarer

  • Daniel säger:

    Tjena Mackan, jävligt kul att se hur du utvecklat din blogg på bara några dagar! Keep up the good work! P.S Bra coachat mot Alunda!

    2009-09-19 | 00:52:07
  • Jossi säger:

    Kul med tävling på jobbet igen! Det gick ju bra sist =) Håller såklart tummarna för Dig. Men bara om resan inkluderar resten av familjen denna gång ;-) Hoppas familjen hade en bra dag på marknaden. Vi hade verkligen velat vara med. Men hoppas vi ses imorgon?! Hälsa

    2009-09-19 | 20:36:30
    Bloggadress: http://jennifer8.blogg.se/
  • JH säger:

    Klart du är passar in på festen!!... Du får väl klä ut di till Axel Foley!!

    2009-09-24 | 16:09:09

Kommentera inlägget här: