mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Det är skönt att va Gnagare!!!!

Kategori: Allmänt

Martin Mutumba

Vaknar upp med en skum känsla i kroppen, hmm vad är de som är fel? Kollar mobilen och ser att klockan visar 09.22. Väcker sambon och frågar vad hennes klocka är, skit också de är ju Måndag och jag skulle ha varit på jobbet för 22 minuter sen. AAHHHHHHH tar upp mobilen som levt sitt eget liv sen i Fredags när jag slog av den under bio besöket och försöker ringa till jobbet men den vägrar koppla upp samtalet. Springer runt och letar efter den fasta telefonen och ringer till jobbet. Öh god modmorgon de är Marcus jag har nog försovit mig. Till svar får man kollegans hjärtliga skratt.

Kommer iallafall till jobbet och min butikschef hade tydligen ringt på min mobil ett antal gånger och va jätte orolig att de hänt mig något. Nej då jag var bara lite trött. Skönt ändå att de är första gången på många år som jag kommer försent till jobbet på grund av min trötthet.

Dagen flyter på och jag går mest och längtar tills kvällens match. AIK skulle ta i mot Örgryte på råsunda. Åker hem och drar i mig lite mat sen går färden tillbaka in till Östhammar och hem till Mr Alm. Aik leker sig upp i serieledning igen genom att enkelt besegra Örgryte med övertygande 3-0. Matchens lirare tycker jag helt klart går till Martin Mutumba. Han har ju inte varit så bra senaste matcherna och jag klagade lite innan start på att han alltid får nya chanser trots tveksama matcher. Tycker helt klart han bevisade sina styrkor under dagens match. Men de är ju inte bara i fotbollen vi tar stora segrar i kväll.
I superligan i innebandy vann vi i kväll mot Ballrog med 15-4 och i hockeyn slog vi Örebro med 5-1, det är skönt att vara AIK are nu och bäst av allt djurgården åker ur!!!

Nu är de dags att dra fram hyveln och raka skallen sen blir det raka spåret mot sängen, har som mål att komma i tid till jobbet i morgon. Hoppas även på att få ett givande mail från Samsung under morgondagen som bekräftar mitt deltagande i deras stora tävling.

Dröm om Gnaget

Kommentarer


Kommentera inlägget här: