mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Söndag=Vilodag

Kategori: Allmänt

Blev en välförtjänt sov morgon även i dag. Min sambo däremot började jobba i dag och när hon drog var jag inte vid medvetande. Vaknade till liv 11:20 och intog en god frukost framför tvn. Slog en signal till svärmor för att höra att allt var bra med barnen och fick veta att dom var på väg hem. Utvilad och mätt lag jag mig i soffan för att åter inta drömmarnas land. Vaknar till och slö tittar på fotboll.
Vid 14:30 så kom då mina tjejer hem, glada och nöjda med helgen hade dom mycket att berätta. Till min stora glädje hade dom med sig pizza hem så middagen var fixad:-) Det tjejerna hade saknat mest under helgen var att få titta på film så efter maten var det raka vägen in i lekrummet och plöja igenom en rulle som dom sett ca 150 gånger. Själv tog jag mig igenom ännu en fotbolls match där jag fick se Chelsea spöa skiten ur Liverpool, sweet.
Sen blev de lite bus och lek med tjejerna innan dom valde bort mig för att se på Bolibompa. Satt faktiskt och garvade jag med åt de otroligt dåligt teknade filmen. Handlade om någon unge som hette Lisa som hade en pappa som åkte utomlands och kom sen hem knall röd för att han glömt solskydd. Riktigt dåligt men vi skrattade gott alla tre.
Nu sover barnen sött och jag har hunnit med att se ännu en match. AIK var till Borås för att ta tre nya poäng av Ellos. Det blev en match som bestod av mera krig och fult spel än fin fotboll. Ellos hade väl det mesta av spelet men AIK s försvarsspel var lika bra som vanligt. Atta som klev in istället för P.Karlsson som är skadad gjorde en riktigt bra match och får nog mitt pris som bästa AIK are för dagen. Matchen slutade 0-0 vilket är helt ok sett med AIK ögon. En trevlig överraskning var att Appon dök upp när det var 30 minuter kvar av matchen. Nu små tittar vi på ännu en fotbollsmatch från La liga och ska diskutera Appons framtid som fotbollsspelare. Jag gör ju mitt bästa för att locka över Appon och Tapout till Gräsö nästa säsong. Tror oddsen är lite bättre i år än tidigare eftersom dom rasade ur trean i år. Division 4 och 7 är ju nästan samma sak:-)
I morgon är det dags för jobb igen och jag känner mig utvilad och stark för en ny arbetsvecka. Blev tyvärr inga filmer upplagda på bloggen i helgen eftersom jag inte lyckats få till de men ska fixa det under veckan.
Säger även grattis i dag till min systerdotter Hannah som fyller år i dag och även en grattis till Emrik som hängde ännu en kasse för sitt Norska team.

See ya!

Kommentarer

  • zingoalla säger:

    Haha, bolibompa ja.. I Norgelandet ser vi på "Drømmehagen" varje dag kl 1730. Hoppsy Daisy, Hinkel Pinkel mfl, fantastisk underhållnig! Lycka till med værvningarna...

    2009-10-05 | 22:38:44

Kommentera inlägget här: