mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Fredagsmys & Lördagsgodis

Kategori: Allmänt

I går var det fredagsmys för hela slanten. Barnen var till Gimo och badade på eftermiddagen medans jag slet det sista timmarna på jobbet. Väl hemma dukade vi upp en fin middag bestående av inbakad fläskfilé vilket visade sig vara en riktigt bra start på myskvällen. Efter maten travade vi in i lekrummet där vi tröck i oss chips och kollade på film, vi på saltkråkan. Barnen gick i säng och vi vuxna kollade in fredagsfinalen i Idol. Rätt personer hängde löst och flera av deltagarna gjorde faktiskt riktigt bra ifrån sig. Kvällen avslutades med ännu en Johan Falk film.

I morse drog min sambo i väg till jobbet medans vi andra låg kvar länge i sängen. Riktigt skönt att bara ta de lugnt en morgon, tror vi käkade frulle vid kl 11:00. Nu har vi precis klarat av dagens viktigaste händelse nämligen inhandlingen av lördagsgodiset. Gick otroligt smidigt i affären och nu tuggades det förfullt.

Jag har även börjat uppladdningen inför kvällens otroligt viktiga vm kval match genom att glo på ett tidigare möte med Ungern. Enligt Lagerbäck ska ju svenskaspelarna i kväll äga parken, jag har funderat mycket på vad han menar med det och hur dom kommer spela. Hoppas dom nu lämnar det tråkiga defensiva spelet och sattsar allt framåt. Hoppas även att Zlatan kommer vara Zlatan i kvällför han har mycket kvar att bevisa i landslaget.

Träffade en lagkompis på affären i dag som berättade att dom spelat oavgjort i dag. Enligt honom hade vi varit det bättre laget och motståndarna, Midas kvitterade med 15 sekunder kvar av matchen. Surt men vi vet ju hur det är att kvittera i slutet:-)
Nu fick jag precis reda på att jag glömt bort att vi ska på middag hos barnens morbror. Vi ska vara där om 30 minuter och jag som låtit barnen trycka i sig massor av godis.... bra pappa man är.

Kommer säkert lätta mitt hjärta i kväll efter den viktiga matchen så vi hörs senare!

Zlatan är Zlatan



Henke bäst när det gäller

Kommentarer


Kommentera inlägget här: