mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Förnedrad

Kategori: Allmänt

Har precis kommit hem och klockan visar 23.03, vad har jag då gjort för roligt en onsdagskväll som denna. Direkt efter jobbet var det raka vägen till Enköping. 1,5 timme i bil för att spela innebandy match, ja jag vet att det låter helt sjukt och så här med facit i hand så undrar man ju hur dum man igentligen är. Vi åkte iallafall med en trupp på 13 starka killar och var väl helt ok taggade innan matchen. Efter ca 2 minuter av första perioden insåg vi att det här blir tufft. Enköping som inte var speciellt bra förra året hade gjort några riktiga super vävningar. 4 stycken killar från Fanna div 3 och en från Sirius div 1 räckte rätt bra för att knäcka oss denna kväll.
Vet inte om det är så stor mening att skriva om matchen för vi var utspelade från start till slutsignal och gjorde en riktigt dålig match mot ett riktigt bra motstånd.Matchen slutade 7-2 (3-0,1-1,3-1) och våra båda mål gjordes av Tobbe Edvinsson. Två spelare förtjänar beröm och det är Backman för att han faktiskt gjorde en bra match och David för att han aldrig vekner sig och kämpade matchen igenom. Alla andra och framför allt jag själv får ett gigantiskt minus. Hoppas alla inser nu vad som krävs för att vinna i fortsättningen, vi måste förbättra allt, passningar, skott,inställning och taktik.
En rolig överraskning var att våran gamla kämpe Emrik som var på väg hem från "proffs" livet i Norge stannade till och kollade på matchen, mycket trevligt.

Går dagen drog iväg i rasande tempo och på grund av att vi flyttat träningstiden så kom jag hem allt för sent för att hinna skriva. Hände väl inget speciellt under dagen i går förutom att Kungen levererade på träningen, jag var riktigt nöjd med han i går och hade säkert skrivit upp grabben inför dagens match men är glad i dag att jag sparde på det. Kommer garanterat gladare rapporter om honom i framtiden.

På jobbet har vi flyttat om på våra kontor i dag. Är inte helt säker på vad som håller på att hända men som det ser ut nu så får jag dela skrivbord och dator med en kollega vilket känns lite konstigt. Tycker jag får och tar gärna imot mer och mer ansvar vilket även betyder att jag behöver mera tid vid min dator och bättre koll på allt med beställningar och leverantörer och för mig går inte det riktigt hand i hand. Har bestämt mig för att vara positiv och inte klaga utan bara låta tiden utvisa vad som är bäst.

På hemmafronten tycker jag mina små tjejer har kommit in i någon slags gosfas, speciellt min äldsta tjej. Hon vill hela tiden gosa, kramas, sitta i knä och så och det är värkligen super mysigt. Gäller väl att passa på så länge dom vill för det dröjer väl inte allt för många år innan man är pest och pina i deras ögon:-) I morgon hägrar ett föräldrar möte på dagis och det är ingenting som ligger på min topplista. Min lunch kompis Slemsar hade varit på ett i går och han sa att det var det första och sista han skulle gå på i sitt liv. Skratta ordentligt när han beskrev hur (som han sa) kärringarna hade klagat på att dom sjöng sångerna på dagis i fel tonart så barnen inte klarade av att sjunga eller hur dom bråkade om att barnen inte fick smör på mackorna utan margarin. Haha tror faktiskt han själv hade blivit lite upprörd över deras klagande och till slut försvarat det stackars fröknarna.

Nu ska jag väl försöka sova lite eftersom jag ju gjort bort mig totalt två kvällar i rad. Slår på en film/serie när jag kryper ner i sängen och upptäcker efter ett tag att den är så bra att jag bara måste se den färdigt och det har ju slutat med att jag släcker ner datorn runt 01:45-02:00....bra jobbat va? Senaste säsongen av Entourage e sjukt bra och beröm även till Johan Falk filmerna.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: