mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Drömmar av Guld!

Kategori: Allmänt

Åter hemma efter ännu en innebandyträning. I dag flöt det på riktigt bra och jag totalt mosade Tobbe i den interna tävlingen under övningarna. Tror faktiskt att jag satte nytt utklassningsrekord eller vad sägs om 16-6.....
Under match spelet om man kan kalla det spel gick det ganska dåligt men vi vann till slut. Kan väl ärligt säga att jag inte ser framemot matchen mot Sirius.

I går efter jobbet gick ju färden mot det underbara Solna. Vi var fem starka killar som var redo att se AIK ta poäng mot Örebro, Ett poäng skulle räcka för att ha en liten fördel inför finalen på söndag. Det betyder att vid oavgjort resultat eller vinnst så står vi som Svenskamästare!!
Matchen började ganska trävande och man kunde tydligt se att kung Stare sagt till vissa spelare att ta det lugnt och inte dra på sig några ostskivor. De som var avstängningshotade var Iván Obolo, Jorge Ortíz, Jos Hooiveld, Daniel Örlund, Daniel Tjernström och Gabriel Özkan. Så hela första halvlek var ett tungt sömnpiller och tempot va riktigt lågt. Ett avslut på mål under första halvlek och det kom från AIK.
Andra halvleken björ på ett högre tempo och i den 12:e  minuten lyfter Bojan in en boll i straffområdet där Martin Kayongo-Mutumba dyker upp och med kyla och lite tur smeker in 1-0 till gnaget. Då kom även kvällens skönaste ramsa som jag nu lyckats hitta texten till:
”Martin har rånat era kiosker, han har hotat er med kniv, hugga dif! Han har meckat upp en fet, han har brutit sina ben, å så rullar showen vidare igen”.
Hahahaha för er som kan hans historia så är det en riktigt skön ramsa.
I den 70:e minuten trycker Örebro på med flera skott varav på ett av dom Örlund släpper en lite billig retur som olyckligt hamnar framför fötterna på Jos Hooiveld som rensar den in i eget mål... Matchen slutar 1-1 och lite jubel efter slutsignalen hördes över Råsunda. Här kommer lite sköna bilder från matchen:

Nisse

Kungen
MÅÅÅÅÅÅLLL!!!!
Bäst i AIK
Sweet

På hemma fronten så är det synd om stor tjejen som är förkyld och har varit hemma från dagis i några dagar. Hon jobbar hårt för att bli frisk tills i morgon för då kommr bästa kompisen Molly med familj på besök. Kan tänka mig att hon jublade innombords i kväll när termometern visade att hon var feberfri. Så i morgon blir det ös här i huset. Lördagens höjdpunkt blir väl barnteatern som jag och herr Molén ska gå på med barnen medans våra sambos passar på att springa i de få butiker som finns i Östhammar. Ska bli skönt med helg efter en ganska så fartfylld arbetsvecka. Fler och fler av mina kompisar börjar dyka in i butiken för att fixa sina abbonemang eller skaffa nya lurar vilket jag tycker är skit kul. Jag gör alltid bra dealar så kom in till mig så hjälper jag er alla.

Nu börjar uppladdningen inför söndagens stora match så jag behöver mycket sömn. Godnatt och dröm om guld!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: