mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Lång helg kunde slutat bättre

Kategori: Allmänt

Så va en lång helg över. Har hänt ganska mycket så jag ska försöka få med lite godbitar. I Lördags drog jag så till jobbet för att möta upp övriga butiksgänget. Vi åkte i väg till Grisslehamns havsbad hotell. Ett fyrstjärnit hotell med en fin spaavdelning. Checkade in lite snabbt innan det var dags att möta upp säljgänget som kört konferens hela dagen. Vi körde ett pass på några timmar innan det var dags för Spa. Tog några kalla i bubbelpoolen och satt väl en sväng i bastun. Man som jag är hoppade jag över kallbadet och alla behandlingar.
20:00 var det dags för middagen som bjöd på en riktigt god huvudrätt. Höjdpunkten under middagen var väl när min chef visade med stora rörelser hur bra fotbollslag spelar, det hela slutade med att han slog ut ett glas rött över sig själv och självklart över mig. Tror jag klarade mig från det värsta fläckarna och middagen blev en riktigt trevlig tillställning. Bjuder på lite bilder från middagen:





Efter middagen körde vi lite tävlingar med följande prisutdelningar Självklart var jag med i toppen men aldrig vinner man när man ska dra lott... haha har väl vunnit tillräckligt på jobbet.
Söndagen bestod av konferens för oss i butiken. Tycker det var ett givande pass och hoppas på stora förändringar i framtiden. Både för mig själv och för företaget. Eftersom AIK spelade viktig match mot bajern redan klockan 12:30 blev jag helt enkelt tvungen att låna kollegans Iphone för att ha på liveuppdatering från matchen. Klarade av att hålla mig från att skrika ut min glädje när Kenny Pavey satte dit slutresultatet 1-2 till Gnaget.
Avslutade konferensen runt 14:00 och begav oss tillbaka till Östhammar.

Hann träffa familjen en sväng innan det var dags att dra i väg på samling med laget. Åkte i väg till Uppsala för att möta Frötuna i Allianshallen.
Matchen började bra för våran del och vi tog en säker ledning redan i första perioden. Kan garantera att det inte var jag som levererade denna dag utan matchens stora spelare var Backman som låg bakom i princip allt denna dag. Vi leder alltså matchen med 1-3 efter den första perioden trots ett minimalt boll innehav. Taktiken för dagen var att backa hem och sen kontra och planen visade sig vara helt rätt så här långt.
Andra perioden sliter vi på bra men det är fortfarande hemmalaget som har spelövertaget. Reduceringen kommer och efter det kliver ett annat par in i handlingen. Det båda domarna, (som jag vanligt vis tycker är riktigt bra förutom att dom tycker att det viktigaste under en match är att snacka så mycket man bara kan och försöka vara roliga) bestämmer sig för att börja plocka utvisningar. Vi åker på två stycken upprepade förseelser under den andra perioden men står upp riktigt bra och klarar stormen.
Tredje börjar uselt och på 6 minuter har hemmalaget vänt matchen.  13 minuter in i perioden hittar det berömda domarparet en ny sorts utvisning som dom kallade upprepade förseelser under matchen.... dom menade på att lillen gjort så mycket olika fula saker under matchen att dom nu kunde plocka honom för det.
Jan Erik Kristofersson heter den ene av dom och han lovade visa mig den regeln i boken så jag väntar med spänning. Vi klarar åter igen undertalet och kvitterar direkt vi blivit fulltaliga och nu är det riktigt krig på banan.
18:09 åker åter domarens näve upp i luften efter att Backman fult blivit röjd på deras planhalva och vi jublar över att få avsluta matchen med en man mera. Tydligen har domare nr 2 Fabian Fahimi sett något som ingen annan har. Han plockar Backman för en eftersläng istället för att ta deras kille. Nu kokar jag och försöker få en förklaring av de båda men dom eller rättare sagt Fabian är säker på sin sak. Med 2 sekunder kvar tackar Frötuna för bjudnngen av dessa herrar och avgör matchen. Backman (som vanligtvis är en lugn kille e så arg att han nästan grinar) skäller ut dom båda knäcker klubban på bästa Foppa stil och knallar i väg. Senare under kvällen får våran tränare ett skumt sms från Janne som skriver ett för mig oförståeligt sms. Jag har i kväll bestämt mig för att skicka ett mail till honom för att ställa några enkla frågor som jag med spänning ska invänta svar på.
Så resan hem efter en lång helg var riktigt tung och kunde ha slutat bättre. Att vi var värda att vinna har jag aldrig påstått men att domarna ska avgöra en sån här match tycker jag är riktigt tråkigt.

Nu har en ny vecka börjat och på jobbet har det varit bra drag. Ska försöka börja hänga mer i butiken så jag kan hjälpa ännu flera kunder per dag vilket både är roligare och mer givande än att sitta på kontoret och knappa på datorn. Hoppas ju som sagt på stora förändringar i mitt arbete i framtiden och lovar att delge er vad jag menar så fort jag vet mera.

Mera skrivande i morgon för nu ska jag glo på film.

See ya

Kommentarer

  • tobbel säger:

    härligt macke! :D

    2009-10-26 | 22:11:27
  • lillen säger:

    du kan ju fråga han vad han menade med min lektion på torsdag?!

    2009-10-27 | 08:12:10
  • Mackant säger:

    Har fått ett svar via telefon i dag och kommer berätta i kväll vad han menade.

    2009-10-27 | 11:09:27

Kommentera inlägget här: