mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Äntligen fredag

Kategori: Allmänt

Arbetsveckan har varit ganska så tuff tycker jag med mycket kunder och mycket annat att rodda i. Därför är det extra skönt att det är fredag och helg. I kväll fick vi besök av familjen Molén/Karlsson vilket alltid är trevligt. Eftersom våra barn är jämngamla och bästa kompisar så är det mycket tjat om att få träffas så och ett sjukt drag när det blir av. Hämtmat, godis och läsk är väl vad en fredagkväll med bästa kompisarna ska innehålla så nu är barnen nöjda och ligger i sina sängar.
I morgon ska jag och Jögge ta med barnen på teater i östhammar innan det är dags att enligt våran tradition käka gröna våfflor och röd grädde, det är halloween för oss. I dag klädde dom ut sig till häxa och spöke eftersom dom sett det på bollibompa i veckan. Vad det innebär med halloween har dom inte en aning om men skulle absolut inhandla lite saker för att kunna klä ut sig. Här är resultatet:





Läskiga va?

Mycket skriverier i media nu om den stora finalen på söndag. Vissa kallar matchen för den hetaste i allsvenskans historia, andra skriver: De två största klubbarna i Fotbollssverige gör 2009 upp om både Allsvenskan och Svenska cupen. Själv säger jag att det ska bli ruskigt kul att ta hem dubbeln 2009,ahhhh det är skönt att vara AIK:are. En annan skön nyhet är att AIK är överens med mittfältaren Daniel Tjernström om ett kontrakt för 2010. Det blir därmed en 12:e säsong på Råsunda för ”Tjerna” som 1999 kom till AIK från Örebro SK. Eftersom han kom säsongen efter vårat senaste SM-GULD så är han så klart extra sugen på guldet i år. Jag läste även att det redan nu är bestämt att vinner vi på söndag så är det Tjerna som kommer vara den första att höja bucklan! Han är ju våran kapten varesig han sitter på bänken eller är med från start.

När det gäller matchen på söndag så har jag ett litet litet problem. Min sambo har av någon konstig anledning bjudit hem folk på tupperware party kl 19:00!!!!! Jag ska alltså avsluta segerfesten och åka hem och ta hand om våra barn så damerna kan kolla på plast i lugn och ro. Blir segerfesten en lång tillställning kanske jag drar tillbaka och festar vidare. Frågade i dag min chef ( fiskar supporter) om vi kunde ta i hand på att om AIK vinner kan jag festa hela natten och få betald ledighet på måndag. Trots att jag sa att han kunde göra likadant om Sillarna vann så flinade han bara och sa:
- Jag kan vara ledig när jag vill, du ska vara här på måndag.
Jag gjorde iallafall ett försök och kommer totalt skita i efterföljderna om vi vinner på söndag.

Nu ska jag vara lite social med våra gäster innan det är dags att sova och drömma om GULD!

Peace

Kommentarer

  • Eve säger:

    så "fina" tjejer!!!! UNDRA OM DOM KOMMER HIT Å SKA HA GODIS.... ?? ;)

    2009-10-30 | 23:35:09
  • JV säger:

    Hoppas inte chefen din har koll på din blogg ....

    2009-10-31 | 00:32:25
  • lillen säger:

    Mackan, Jag tar hand om kidsen åt dej om de nu kommer sig att gnaget vinner guldet igen efter 11 år...

    2009-10-31 | 02:47:33
  • mackant säger:

    JV, min chef kollar nog inte in min blogg men jag har heller inte skrivit något som han inte redan vet ang matchen och den eventuella segerfesten. Även om vi vinner kommer jag vara på jobbet kl.9.00 på måndag men sliten kommer jag vara:-)

    lillen, stort av en dif supporter att ställa upp. Du kommer nog ha fullt upp med att torka dina tårar men tack för erbjudandet:-)

    2009-10-31 | 12:33:44

Kommentera inlägget här: