mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Vi vann dubbeln och Djurgården blir kvar

Kategori: Allmänt

Ser precis djurgårds fansen storma planen efter att ha gjort sin plikt att besegra asyriska md 3-0. Vist det satt långt inne men i förlängningen höll sig veteranen Jonsson framme och skarvade in segermålet. Som ni förstår så hatar jag djurgården men jag hatar dom inte mer än jag älskar fotbollen. För fotbollen, allsvenskan, ekonomin och AIK är det absolut bäst att ha ett djurgården kvar i allsvenskan.

I går visade AIK åter igen att vi är bäst i Sverige. Genom att vinna svenskacupen med 2-0 mot sillstryparna har vi överbevisat alla tvivlare i svensk fotboll. Efter 11 år utan några titlar har så kung stahre i sin debutsesong i allsvenskan tagit hem både SM guldet och Cupguldet, årets tränare?
Ska bli intressant att se hur uppbygnaden inför kommande sesong i AIK kommer gå för ryktena om olika spelare är ju redan igång så jag följer det med spänning.

I går hade vi även match med innebandy laget. Efter torsdagens möte med Sirius var vi alla taggade och säkra på vinnst om vi spelade precis lika bra även denna match. Blev lite orolig under uppvärmningen då jag tyckte mig se en enorm skillnad på kvalliten och taggningen hos mina lagkamrater. Eftersom flera spelare var skadade/sjuka hade vi brist på backar för dagen. Så den mest ruttinerade i laget fick ta på sig ansvaret att kliva ner på backen vilket var Bulan.
Vi startar matchen på bästa möjliga sätt och redan efter 23 sekunder hänger jag mitt första mål för dagen. Riktigt fint spelmål där jag i princip har öppet mål vid mitt avslut. Vi spelar stabilt och vinner den första perioden med 3-0

Andra perioden består mest av utvisningar för våran del och mycket handlar om att försvara ledningen. Vi reder ut det mesta och vinner till slut perioden med 2-1. Tredje perioden börjar vi riktigt uselt och tappar även målmässigt till 6-5. Vet igentligen inte vad som gör att vi tappar allt vad spel heter men tror det berode på att vi var så rädda att tappa 3 poäng ännu en match att vi helt slutade tänka. Som tur är har vi Sebastian Backman som åter igen gör en kanon match.  När dom gjort sitt 6-5 mål tar vi en timeout och sen kliver Backman in och avgör matchen. Hans 7-5 mål som han gör helt på egen hand bara en minut efter deras mål gör att luften går ur dom och vi drar i från till hela 11-5. Om man ser över hela matchen gör vi det bra men tar på oss alldeles för många utvisningar och bränner för många straffar:-) Både jag och Bulan bränner en varsin straff men tror att vi är förlåtna eftersom jag gjorde 3+2 och Bulan 2+1.
Bäst i vårat lag var som sagt Backman men jag hyllar i dag även:
JV som åter spelar bra hela matchen igenom
Burman som inte klagar när Backman snor hans poäng, gör även en bra match
Bochen för stabilt spel på backen

I går eftermiddag kom familjen Edvardsson hit och vi hade en riktigt trevlig kväll med god mat och dryck. Barnen lekte bra men hade riktigt svårt att somna. Stor tjejerna skulle sova i Tuvas nya säng och det var tydligen riktigt kul för jag tror det tog 2 timmar innan båda sov.
I Kväll har vi varit och käkat Farsdagsmiddag nere hos svärföräldrarna, god mat och tårta samt trisslotts skrapning stod på menyn, Mätt och belåten ska jag nu börja förbereda mig inför ännu en arbetsvecka. Ska bli riktigt skönt att knalla in på jobbet i morgon som dubbelsegrare över IFK Fisk, chefen ska få höra det och att mitt Engelska lag Chelsea även vann över Man U som han håller på. Som jag brukar säga:
Det går bra nu!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: