mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

SM-GULD

Kategori: Allmänt

Som ni har märkt har det inte blivit så mycket skrivande för mig senaste dagarna och det finns ganska enkla förklaringar till det. I Lördags tog jag och Jögge med oss barnen på teater i Östhammar. Barnen tyckte den var jätte bra medans jag och Jögge konstaterade att det var det sämsta vi någonsin sett. Efter det åkte familjen Molén/Karlsson hem och vi åkte hem för att förbereda middagen som bestod av blåa våfflor och grön grädde. Tjejerna hade klätt ut sig igen  men nu var det ombytta roller så Tuva var en prinsessa och Nora en häxa.

Själv tillbringade jag kvällen med att vara nervös inför söndagens stora final. Läste allt om matchen som jag kunde hitta på nätet och kryddade med lite sköna klipp på youtube. Känslan inför den stora matchen var bra och att alla spelare var friska gav ju kung Stahre ett smörgåsbord av spelare att välja mellan.

Söndagen började med däck byte på båda våra bilar eller ska jag vara helt ärlig så körde jag ner bilarna till svärfar som bytte till vinterdäck medans jag stod bredvid med händerna i fickan och tittade på. När sista bilen precis var klar fick jag sms från AIK Henke att han fixat skjuts till Östhammar där vi skulle se matchen. Vi hoppade av hos Mogge för att inta några kalla innan vi promenerade till Bowlinghallen. Nacho tallrik + en corona för 100:- var taget innan jag slog mig ner vid Mats och Klinga. Räknade lite snabbt och tror det var ca 45-50 stycken på plats. Matchen började riktigt tungt och lagets sämsta spelare var Mutumba, alla skrek ut sin besvikelse över grabben och jag ska ärligt erkänna att jag var en av alla som ville se honom utbytt. Efter första halvlek var stämningen väldigt låg och det krävdes en rejäl uppryckning om vi skulle nå målet.
I match minut 55 kom då det första jublet. Martin Mutumba som varit så sjukt dålig i första halvlek kommr ut som en ny spelare. Helt plötsligt stämmer allt för killen och det är även han som serverar Flavio till 1-1 målet. Tiden rullar på och i den 85:e minuten är glädjen total. Mr AIK Daniel Tjernström dundrar in 1-2 och jag skriker och hoppar som en galning för nu var GULDET klart. Att just Tjerna får avgöra gör min glädje total. Resten av matchen står vi upp och sjunger, skriker,klappar och beter oss som kompletta galningar.

Eftersom jag inte var på plats har jag snott lite bilder och filmer runt om på nätet. Ett måste är att kolla in intervjun med Mutumba.
För er som orkar så är det ett underbart klipp

Martin
GULD tränare
Mutumbas tatuering gjordes 2 dagar innan match!!!

Glädje!!!!!
De gör vi alla
Nattens firande på kungsgatan
Mats & Klinga
Bertilsson

Så att vi firade förstår ni säkert och tillställningen var riktigt bra ordnad så Tack Mats för det.
Efter firandet drog jag hem medans andra drog vidare på efterfest och vissa till Stockholm för att ta emot hjältarna. Tjejen hade dukat upp för plastparty så jag tog med barnen upp för att se film i sovrummet. Själv somnade jag in ganska snabbt och vaknade när tjejen kom upp och väckte mig och sa att barnen hade knallat ner till partyt..... ja drickat och sjungandet tog på min gammla kropp.

Gick ganska bra att jobba i dag trots firandet i går. Fullt ös hela dagen med massor av folk så dagen har gått ganska fort. Nu är det bara att njuta av alla GULD bilder och filmer på nätet innan jag kryper ner i sängen. Vet att alla som jag hör sången i huvudet:
Drömmar av guld A
Drömmar av guld I
Drömmar av guld K
Ja det är drömmen om AIK!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: