mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Vi vinner Cupen och Djurgårn åker ur!!

Kategori: Allmänt

I kväll har jag blivit firad av tjejens familj så nu har man tryckt i sig ännu mera fikabröd. Tror det är helt rätt uppladdning inför morgondagens match. Fick massa pengar i present så nu blir det ny vinterjacka, jihaaa
Efter firandet slog vi oss ner i soffan för att kolla in Idol vilket har blivit Fredagsmysets efterfest. Som musikaliskt geni kan jag redan nu avslöja att det blir Erik som tar hem hela skiten. Grabben är ju sjukt bra på allt som har med musik och underhållning att göra.

På jobbet har det vara riktigt mycket att göra även i dag och jag tror at jag stressat ( vet att det låter konstigt att jag skulle ha stressat) lite för mycket i dag. Har fått mina obligatoriska utslag i fejan som endast kommer när jag stressar och blir varm. Gillar ju när det är mycket att göra så det är fruktansvärt irriterande när utslagen dyker upp. Kan väl kanske vara ett resultat av gårdagens totalt uttröttande match också.?

Blev uppvaktad i morse av min familj med frukost på sängen och massa presenter som barnen gjort själva. Fick även en timmes fotvård och lite trisslotter som jag ska skrapa när jag går och lägger mig. Tuva var så trissad i natt så vid klockan 00:30 när jag skulle gå och lägga mig kom hon upp från sin säng och frågade mig om jag kunde gå och lägga mig igen för hon skulle överraska mig. Försökte snällt förklara att det var mitt i natten och att jag inte gått och lagt mig än men hon ville inte köpa det. Hon var helt säker på att det var morgon och att hon missat att ge mig frulle på sängen. Tjejen lyckades övertala henne till sist och bäddade ner henne igen.

Morgondagens stora händelser är Cupfinal mellan SVENSKAMÄSTARNA AIK och sillstryparna. Känner mig ganska säker på att vi kommer ta hem dubbeln i år så det ska bara bli roligt att se den matchen.
Vi lirar hemma match kl 12:45 och kommer det hälften så mycket folk som i torsdags så är jag nöjd för att vi tar tre pinnar är jag övertygad om. Snackade lite med Bulan efter senaste matchen och vi är ganska överrens om att det känns som att vi klivit in i en ny period i och med senaste matchen. Spelar vi så som vi gjorde senast så kommer vi slå många lag i våran serie. Hoppas alla gör det lika bra som senast och att jag gör det bättre. Tycker faktist att det bara var jag som inte gjorde mitt yttersta senast och jag lovar att jag ska ta igen det i morgon.

I morgon kväll får vi besök från Heby vilket ska bli mycket trevligt. Gillar att umgås med Danne med familj och barnen är så glada över att få träffa Tyra och Meja igen. Det härliga med Danne är hans sarkastiska och kaxiga stil som han alltid kör med glimten i ögat. Har alltid kul när jag är med honom. Har väl alltid umgåtts med honom men det var väl efter att dom fick barn som vi började hänga lite mer. Ska som sagt bli trevligt att träffas igen.

Nu väntar sängen och min skönhetssömn, har ju blivit äldre nu så måste sköta den lite bättre så jag inte åldras för fort.

God natt!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: