mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Händelse rik dag

Kategori: Allmänt

Jihaa i dag fyller jag år och det har varit en riktigt händelserik och ganska stressig dag. Om jag tar dagen från början så vaknade jag 01.09 av att min äldsta dotter kommer in till mig och lägger sig rakt över sängen. Jag frågar om hon inte kan lägga sig bredvid mig i stället men får till svar att det orkar hon inte. Så upp och hoppa och bära henne runt sängen för att bädda ner henne bredvid mig. Ahhh somnar om men vaknar 02.10 av att min yngsta dotter ropar på mig. När jag mer eller mindre i sömnen knallar in till henne så säger hon att hon kissat i sängen...... Bort med alla sängkläder och bädda om, tvätta av dottern och sen tillbaka till min säng. Sen ligger jag och stirrar i taket och känner mig jätte pigg. Eftersom äldsta dottern sover i min säng är det ju inte läge att dra i gång en rulle och klockan är ju trots allt närmare 03:00. Somnar till sist och vaknar av väckar klockan som var ställd på 07:00 och jag känner mig allt annat än pigg. Vi får i alla fall en trevlig morgon och tjejerna sköter sig exemplariskt.

På jobbet får jag många gratulationer och till och med en liten sång på morgonkvisten. Dagen flyter på bra och jag har fullt upp hela dagen. Facebook har även spridit ut att jag blivit äldre så flera kunder grattulerar mig vilket alltid är trevligt.

Sticker lite tidigare från jobbet för att kolla in ädsta dottern som har avslutning på simskolan. Dom visar upp hela registret med klädsim och allt och jag blev riktigt imponerad av vad jag fick se. Tjejen har ju verkligen lärt sig att simma och klarade mycket längre sträcka än jag kunnat ana. Riktigt kul att se.

Direkt efter simskolan var det samling inför DM matchen mot superliga laget Sirius. Mina förhoppningar innan matchen var ganska små men när jag mötte upp laget förändrades mina tankegångar en aning. Alla va taggade och riktigt sugna på den här matchen så även jag taggade till och såg helt plötsligt fram emot det hela.
Orkar inte dra hela bilden av matchen men ska dra det lite kort.
Vi lyckas helt med våran taktik i första perioden och tar även ledningen med 1-0 men tyvärr döms målet bort av någon konstig anledning. Vi står upp bra och första perioden slutar 0-3 och jag är riktigt nöjd.
Andra perioden ska visa sig bli våran bästa. Fortfarande mest försvarsspel men vi följer planen som vi kommit överrens om och har många riktigt bra chanser. Perioden slutar i alla fall 1-1 och allt ser ut att gå som vi vill.
Tredje perioden ser även den bra ut och vi knappar in till 3-5. Men 12.28 in i perioden spårar 3 personer ur och förstör hela matchen. Det börjar med att en av våra killar åker på en sjukt ful tackling som felande person nr 1 och 2 (domarna) släpper och låter spelet gå vidare. Vilket slutar med att en kille från sirius gör en ful grej till och då blåser domaren. Flera spelare börjar veva omkring sig både vi och sirius spelare. Helt plötsligt åker en av deras killar i backen och det är tydligen våran reservmålis som rusat in och golvat killen. Det hela slutar med att de annars så kaxiga domarna fegar ur( vilket dom enligt mig gjorde hela matchen) och plockar Sirius spelaren som gjorde den första tacklingen på en 5:a och våran extra målis på en 5:a. Resten fega dom ur på och kvittade av någon konstig anledning. Jag och deras kapten snackade om det hela och var helt överäns om att hade dom dömt som dom ska hade dom blåst direkt vid första tacklingen och tagit ut deras kille på en 2:a. I stället blev det spel 4-4 vilket gynnade Sirius som drog i från till 4-10....bra domarn! åran kille som åkte på tacklingen blir borta i två veckor med en blödning i ryggen och ett sprucket revben. Våran andra målis blir avstängd välldigt länge och personligen tippar jag att han blir borta sesongen ut. Tråkigt att det skulle rinna i väg i slutet men sett över hela matchen gör vi en sjukt bra insats.
Beröm till hela laget men några ska få lite extra:
Micke i målet gör en sjukt bra insats och blev även helt riktigt bästa spelare i vårat lag.
JV som i mina ögon förförsta gången i år spelar riktigt bra HELA matchen, kul att se
Alex T gör ett riktigt bra inhopp och visar fram hela sitt register med tunnlar, finter och tacklingar, mycket fint.

Har lite bilder från dagens olika händelser som kommer upp innom kort. Nu ska jag kolla in Zingos blogg som jag fick uppgifter om i dag, min vän i vårat grannland.
Till sist vill jag tacka för alla gratulationer jag fått i dag via sms, facebook och muntligt, riktigt kul att så många kommer ihåg min dag.

Sov gott

Kommentarer

  • Christel säger:

    Tja Marscus! Hoppas din fodelsedag varit bra, fatt nagra roliga paket? Riktigt kul o lasa din blogg, har blivit en trogen lasare!!! Borjar bli sugen att skaffa en jag :) med har ju sa mycket att skriva om, he he.. Ha det gott! Kram kram

    2009-11-06 | 06:43:44

Kommentera inlägget här: