mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Norge here we come

Kategori: Allmänt

Äntligen är jag tillbaka efter några dagars frånvaro. Har haft sjukt mycket att göra på jobbet de sista dagarna innan vi skull dra till Norge Tror att jag lyckades få det mesta gjort så jag känner mig riktigt nöjd. Trots alla saker "bakom" kassan som jag skulle få gjort lyckades jag även sälja sjukt mycket saker sista dagen.
Måndag kvällen tillbringade jag hemma tillsammans med Tapout och Ville. Spelade riktigt många fifa matcher och jag lyckades med bedriften att inte vinna en enda match...

Tisdags kvällen var däremot en riktig vinnar kväll. Under träningen tog jag den berömda dubblish. Spöade Tobbe, som faktiskt gav riktigt bra motstånd under övningarna och jag kände att jag var på g i dag. När det var dags för spel så blev jag för dagen plaserad i en ny lina eftersom jag inte ska spela helgens match. Innan kvällens träning var jag obesegrad under säsongens alla matcher förrutom den allra första som vi igentligen vann men på något konstigt sätt utnämde sig andra femman till segrare. Så kvällens match som jag skulle spela MOT mina vanliga kedje kamrater skulle visa sig bli den tuffaste hitills. Men självklart tog vi hem segern och jag är fortfarande obesegrad!!!
Sen var det raka vägen hem och packa det sista sakerna för avresa kl 05:45 morgonen efter.

Så i morse ringde klockan 05:00 och vi begav oss i väg mot tåget. Tågresan på totalt 7 timmar gick oväntat bra. Lilltjejen vägrade dock att sova på tåget så hon var ganska less när det var en timme kvar men dom skötte sig riktigt bra. Väl framme mötte moster Evelina upp oss och körde oss hem till deras hus.

Kvällen tillbringade vi i underbara Rykkin där mitt forna innebandylag lirade match mot Fjerdingby. Riktigt rolig match som var spännande från start till slut. Tyvärr var det en dommar tavla som avgjorde hela matchen till Fjerdingbys fördel. Matchen slutade 4-5 och jag är bara besviken. Visst gör Verket en riktigt bra match men jag är ju så klart besviken över de missade poängen. Sen är jag besviken på Emrik som lirar i Fjerdingby eftersom han och hela laget inte var så bra som förväntat. I verket var det däremot flera spelare som imponerade på mig, nämnas ska Pär som jag personligen inte trodde skulle leverera i elitserien men han är den som övertygat mig varje match jag sett dom lira i högsta serien. Tycker även han var värd priset i verket i kväll men det gick till Espen och han var faktiskt nr 2 på min lista i kväll. Den stora besvikelsen i Verket var att två av det bästa spelarna inte var med så att inte få se kung Manne live var så klart ett nederlag.
Att det i matchprogramet stod några rader om mitt besök var en trevlig överraskning och jag hoppas laget tar sig till slutspel i år och önskar dom lycka till.

Skönt att vara här och träffa alla igen. Ska försöka få tag på Zingo i morgon och ordna ett träff samt ringa Andis som jag inte träffat på välldigt länge. Dagarna här kommer nog bli lätta att fylla med roligheter så vi njuter av semestern. Bilder kommer nog under veckan.

Peace

Kommentarer

  • Emrik säger:

    Pinsamt! Ses nått i veckan..

    2009-11-18 | 23:16:02

Kommentera inlägget här: