mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Underbart med barn

Kategori: Allmänt

VARFÖR? Varför har ingen berättat för mig att barn är i trotsåldern från 1,5 år tills dom fyller 18?? Som jag berättat tidigare så har jag två underbara döttrar som i dag är 2,9 och 5,7 år. Den äldsta, Tuva är i en riktigt grym trots period och taggar till på i princip allt som kommer ur min mun. Tänkte bjuda på ett litet smakprov från dagen i dag.
Jag   - Tuva kan du plocka upp din bok som ligger på golvet här?
Tuva - Gör det själv!
Jag   - Men det är ju din bok
Tuva - Men det är ju din bok
Jag   - Skärp dig, plocka upp boken
Tuva - Skärp dig plocka upp boken
Jag   - Ok låt den ligga så får du se vad som händer med den
Tuva - Vadå, tänker du slänga den eller?
Jag   - Det får du väl se
Tuva - Ja men gör det då, dummer
Sen tar hon boken och slänger den i väggen. Från början blir jag ganska arg men när hon slänger ur sig sina kommentarer slutar det med att jag bara måste vända mig bort för att hon inte ska se att jag börjar skratta. Det här är en mild del i våra fighter och fortfarande så är det på en nivå som jag bara kan skratta åt men hur blir det om några år?
Lill tjejen ser ju upp till sin stora syster och är inte sen med att haka på och lipa har blivit hennes stora grej:-) Det mest komiska i våra fighter är att jag känner igen mig själv i nästa allt hon vräker ur sig, samma saker som jag skrek till min mamma och pappa när jag var liten kommer nu ur mina döttrars munnar. Ja ja har för mig att det vände när man var runt 18 så det är ju inte mer än 12-13 års fight kvar. Som en vis man sa en gång: Dom är bra söta när dom sover:-)

Och visst är det sant!

Annars var det tillbaka till hetluften på jobbet i dag igen och det var full fart direkt. Hade en hög lappar med kundbeställningar, frågor och telefonnummer till kunder som skulle ringas upp. Tror jag lyckades beta av det mesta men har en del kvar som hänger efter tills i morgon. I morgon ska jag vara på jobbet redan kl 8 för att vara med i en utbildning gällande windows phone 6.5 .Kanske inte säger er så jätte mycket men för mina företagskunder är det en ganska viktig bit i dessa nya telefoner som det kan vara bra att jag kan allt om.  Har faktiskt släppts en hel del nya lurar som jag tycker är riktigt intressanta bla sonys nya lur Satio, en 12,1 megapixels kamera har dom tryckt in tillsammans med massa annat lull. Har sålt den till några polare som är riktigt nöjda.

Snackade med min kompis Noddan i dag som ringde för att höra om jag skulle delta i helgens pokerturnering. Tyvärr är helgen fullbokad så jag missar den men som vanligt blev det lite fotbolls snack med Noddan och av någon konstig anledning så håller han på ett av Stockholms sämsta lag, djurgården...hahaha
Självklart passade jag på att höra om han varit på plats och klubbat ner Assyriskaspelarna och i sin iver svarade han ja men rättade sig snabbt och sa att han varit med och stormat plan men det övriga tyckte han va skit. Det var inte heller förräns han kom hem och såg på tv han förstod att vissa apor gjort bort sig. Fick även förklarat för mig att det var folk från de tunga DFG som sänkt bortaspelarna vilket gör att ingen kommer någonsin våga öppna käften med namn på dessa killar. Blir väl en bot på några kronor så är saken ur världen.

Har precis kikat på kvällens lyxfällan som var riktigt intressant. Handlade i dag om ett par där killen var riktigt torsk på att lira poker på nätet. Han hade lirat bort runt 470 000 på två år vilket blev ungefär 19000 i månaden. Har alltid funderat på hur en del av mina polare kan plussa så sjuka summor månad efter månad men efter det här programet så förstår jag hur det går till.

Nu ska jag ta mig lite kvällskäk och sen försöka lägga mig i tid så jag pallar med utbildningen i morgon.

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: