mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Frisk

Kategori: Allmänt

I dag har det varit lite mer fart i huset och jag vågar nu säga att vi är friska. Snackade med en polare i dag som berättade att han varit dålig i magen i en vecka men jobbat på som vanligt. När jag frågade om han tänkt på att det kunde smitta såg han ut som ett stort frågetecken... Vet ju själv hur arg jag blir på andra föräldrar på dagis som inte håller sina barn hemma tillräckligt länge vid sjukdom. Man har ju fått höra en del riktigt skrämmande historier och alltid är det för att föräldrarna inte vill missa sin inkomst.

Planen är att vara tillbaka på jobbet i morgon vilket inte borde vara några problem eftersom magen varit stabil hela dagen. Vet att det kommer vara sjukt mycket att göra i morgon eftersom två dagars frånvaro ska tas igen och det kanske man inte tror men det är mera att göra i en affär än vad man tror. Ska ju även jobba lördag den här veckan så tre dagar kvar på arbetsveckan.

På Lördag kommer delar av min familj hit för att fira min och min sambos födelsedagar. Eftersom min familj kanske är en av Sveriges eller rättare sagt världens mest upptagna så tror jag att det blir 5 personer av 14 som kommer. Sägas ska att vi väldigt sällan har tid att åka på familjens olika tillställningar så vi har full förståelse för att min familj inte kan komma. När vi senast skulle åka till Åre hela familjen tillsammans så fick vi boka in det ett år i förväg för att alla skulle kunna hänga med... Men vi har riktigt kul och trevligt när vi väl ses allihopa.

Eftersom jag jobbar på lördag och får besök efter det så missar jag borta matchen med A-laget. Fick därför frågan om jag kunde ställa upp och lira med U-laget borta på söndag mot Rasbo. Har inte givit något svar än eftersom jag inte varit kry senaste dagarna.
Har som sagt hängt en del på nätet de dagar jag varit hemma och min favorit "blogg/dagbok" skrivs av min vän partyjack som skriver om livet som pokerproffs eller vägen dit rättare sagt. Älskar hans sätt att skriva och hans ingående förklaringar till sitt eget och motståndares spel. Att allt han gör om dagarna förklaras med pokerslang är nog det bästa av allt, kolla in den sidan ni som gillar poker.

Barnen ser framemot resan till Norge otroligt mycket nu och jag ska ärligt erkänna att det gör jag med. Ska dels bli kul att träffa alla som är kvar i mitt gamla lag speciellt Morten och Oddis som va mina kjedje polare. Nu styr ju dom laget och vad jag vet så gör dom det väldigt bra. Har väl startat årets säsong lite trögt men att kunskapen finns har dom ju redan bevisat genom att ta laget till deras första elitslutspel förra året. Matchen jag ska se är ju mot min vän Emriks lag. Han gör ju sin första säsong i elitserien där och har poängmässigt börjat ganska bra, 10 poäng på 8 matcher.
Ska även så klart bli kul att träffa barnens moster och onkel.

Nu ska jag börja ladda inför morgondagens arbete genom att ligga några timmar till i soffan innan sängen väntar.

See ya

Kommentarer

  • Jacken säger:

    Cudos för reklamen Mackan! :)



    Är stammis på din blogg nu också ska du veta.

    2009-11-11 | 22:35:34

Kommentera inlägget här: