mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Borta bra....

Kategori: Allmänt

Ahhh äntligen hemma. Försökte mig på att blogga lite på tåget men att sitta bakvänd på X-2000 gjorde mig riktigt illamående så jag la ner det ganska snabbt. Resan fram till Karlstad gick som en dans, tjejerna sov och jag lyssnade på musik. Efter bytet i Karlstad blev tjejerna riktigt les och ville allt annat än att sitta på ett tåg. Men dom skötte sig riktigt bra och höll ut hela vägen.
Själv hade jag fyllt upp min telefon med för mig två nya album, Kent:s "Röd" och lasses nya " Tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen". Om vi börjar med Kent så har vi en lång historia tillsammans, tyvärr fick våran gemensamma väg fram i livet ett abrupt slut den 6/6-2003. Jag befan mig då på den innan så omtalade konserten som fick namnet " den vita konserten". Jag har innan denna dag sett ganska så många stora som små konserter med bandet och i princip älskat dom alla men under denna konsert tyckte jag mig se en stor förändring. I mina ögon hade dom sålt sin själ och gått i från allt dom en gång stått för och vad dom varit. Pratade senare med min vän Björn som va ett inbitet fan större än vad jag någonsin varit om det som hände och det visade sig att han kände på samma sätt. Gav dom alltså changsen nu igen och för min del åker stora motorsågen fram efter ett par svängars lyssning.

Lars Winnerbäck var det nog tidigare nämd Björn som introducerade mig för och på en konsert i Sundsvall tog jag steget fullt ut och blev ett ganska troget fan. Gillar alla äldre plattor och självklart var jag sugen på den nya. Har helt enkelt inte hunnit börjat lyssna på den utan bara hört singeln som spelats på radio. Första gången blev jag lite förvånad över de nya soundet men ganska snabbt kände jag att jag gillade det. Har nu lyssnat igenom den två gånger och den kommer fortsätta ha en plats på spellistan.
 Här för att stanna.

Väl i Uppsala ville Tuva att vi skulle käka på Max och eftersom dom skött sig så bra under hela resan kunde jag inte säga nej. Nu är vi äntligen hemma och det är som man brukar säga, borta bra men hemma bäst!

Ska väl erkänna att jag bävar inför morgondagens arbete. Troligtvis har jag en hög med jobb som ligger och väntar på mig och jag kommer stressa sönder mig själv. Men jag ska försöka ta det hela med ro och ha lite krafter kvar till kvällens träning. Ska bli skönt att få jaga lite plast igen och sprnga av sig allt onyttigt jag tryckt i mig senaste dagarna. Laget åkte åter igen på stryk i helgen när jag var borta och v befinner oss riktigt långt ner i serietabellen. Måste bli ändring på det och jag hoppas det sker redan nu i helgen, tyvärr har jag bara spelat 5 av 8 matcher och ska jag hålla det jag lovade innan säsongen (vinna poängligan) så måste jag vara med lite mer. Tror jag fortfarande leder men flera börjar knappa in.
Tåg byte i Karlstad
Yea fest på Max!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: