mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

What`s happening

Kategori: Allmänt

Vet inte vad jag gjort för ont för att behöva utstå det som hänt de senaste dagarna. Som tur är det inget allvarligt som gått i mot mig utan mest jobbigt för mitt psyke. Vi kan börja med går dagen.
Fick sms från konsum under dagen att det vankas poker i hans lya mot kvällskvisten. Har ju inte spelat live med grabbarna på mycket länge så eftersom möjligheten fanns så var anbudet taget. Kvällen började med en 100:- rebuy gryta och jag kände väl ganska tidigt att korten inte riktigt va med mig. Försökte mig ändå på lite olika saker men exakt hela tiden blev jag tvungen att lägga mig. Plockar sen upp kungarna och kände mig ganska säker på att mins dubbla men i stället blev det mitt uttåg ur turneringen på bubblan ( platsen precis utanför prispengarna) Körde sen lite cash game där det gick lika dåligt, träffade ingenting och drog aldrig ut. Undrar om det har att göra med att det var så längesen jag spelade eller om jag helt enkelt är kass på poker eftersom jag inte lyckades plussa i det sällskapet. Kvällen var länge sjukt rolig trots de ruttna spelet eftersom snacket vid bordet var på topp och killarna som var där gjorde sitt bästa för att förgylla kvällen. Senare dök de in ett gäng som omedvetet drog ner den härliga stämmningen och jag valde då att lägga ner och dra hem til sängen.

Oturen eller bristen på tur som hängde över mig var om möjligt ännu mer bortblåst i dag när det var dags för hemma match med innebandy laget. Enköping stod för motståndet och det tidigare mötet i år slutade med en förnedrande förlust för oss med hela 2-7. Matchen började sjukt tungt och efter 11:43 i den första perioden låg vi under med 0-3. Det jobbiga i detta läget var att min lina som för dagen bestod av mig, lillen och ludde inte skapade ett skit och andra linan skapade massor men fick alla tre målen i baken. Vem eller vilka skulle kunna ta tag i det här för en vändning??? Vi lyckades reducera 1-3 men åter igen får andra linan en i baken. Dom spelar ändå bra och i slut minuterna får dom till sist utdelning och hänger två kassar och vi är med i matchen. I andra perioden tar andra linan över ALLT i matchen och period två slutar med ledning för oss med 6-5. Sista perioden fortsätter att domineras av våran andra lina rent spelmässigt och vi vinner matchen med 8-6. Hur gick det då för egen del.... jo tre solklara lägen lyckas jag bränna och frustration kokade genom hela kroppen. Det var liksom inga halv bra lägen jag brände utan de va situvationer jag aldrig lyckas bränna förr. Hade vi förlorat med udda målet hade det inte varit svårt att hitta en syndabock om man säger så. Har funderat över vad det kan vara som bidrar till denna nedåtgående trend i mitt spel och jag hoppas och tror att det kan vara bristen på träning de tre senaste veckorna. Det positiva är väl allas reaktion efter matchen där komentare från både spelare och publik var många. Med de positiva menar jag att alla frågar sig undrande vad det är som hänt med mitt målgörande vilket bevisar (hoppas jag) att jag brukar göra sakerna rätt annars....
Nu väntar ni er att jag ska hylla de tre spelarna i andra linan och det skulle jag kunna göra MEN i dag ska jag vara lite hård. JV, Backman och Owe gör det sjukt bra och vinner igentligen matchen med 6-5 men dom är inne på 5 mål bakåt vilket drar ner betyget till endast MVG. Spelaren i dag som får MVG++ är Piraten!! Enligt mig gör han en felfri match där han offrar sig i försvarsspelt, täcker sjukt många skott och kryddar det hela med matchens snyggaste passning som resulterar i vårat 4-4 mål. För andra matchen i rad spelar han klockrent och utnäms därför av mig till dagens spelare. Dagens sämsta har ni väl redan räknat ut vem det va så vi hoppar det, räcker med att säga poänglös för första gången i år och den store  målsumparen.... nej JV jag menar inte dig:-)

Övriga familjen har under går dagen pyntat vårat hus inför julen så nu står granen på plats dukarna ligger på borden och det lyser jul om vårat hem. I dag tog dom sig till Uppsala för att besöka min sambos bror men barnen får vänta utanför med mormor & morfar. Han mår mycket bättre och tar stora steg i rätt riktning varje dag men alla sladdar och sånt tror vi skulle skrämma barnen så dom får vänta lite till innan dom får kliva in och säga hej.

I morgon har jag den stora äran att arbeta mellan 11-17 och jag tror det kommer bli en riktigt lång dag. Pratade med dom som jobbade i dag som sa att allt folk va som bortblåsta efter klockan 14:00... öppet till 17. Efter jobbet ska vi hem till familjen Emriksson/Ericsson för att byta lite klappar och känna av julstämmningen. Nu ska jag bara inta ryggläge i soffan och se vad tv:n har att bjuda på. Här i soffan kan väl ingenting gå fel va?

Tja!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: