mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Match och glädjen fortsätter

Kategori: Allmänt

Som jag skrev tidigare i dag så lirade jag match i dag. Märker i kroppen att jag tränat mindre innebandy än vanligt senaste tiden. Tycker jag bränner mer än vanligt och hela matchen i dag kändes helt fel. Kom inte till några ordentliga avslut och min kedja under presterade enligt mig iallafall. Men som tur är så har vi andra kedjan som i dag presterade över allas förväntningar.

Att mr Backmn va grym som vanligt kunde jag ana på förhand men i dag gjorde han även de andra i linan riktigt bra. Kul för Owe att bli serverad tre gånger i dag och där gjorde han inga misstag. Även JV var riktigt bra och hade även han stor del i dagens framgång.

Matchen vann vi med 4-7 där andra femman stod för hela 5 av de 7 målen, de andra två målen hängdes av Wiken med bla ett rungande slagskott. Man kunde säkert se från sidan att det var ett riktigt botten möte. Genom tänkt spel var obefintligt från båda lagen, slit, hawai och tuffhet är väl de man kan säga om matchen. Att våran andra femma trivs med det spelet är ju ingen nyhet eftersom Backman vinner 98,4% av alla 50-50 bollar och älskar att få smällar i ryggen och över käften. Första femman som absolut inte gillar det spelet kom aldrig upp i normal nivå och tackar de andra för underhållningen.

Matchens lirare är ett enkelt val i kväll, Mr Backman är den stora skillnaden mellan lagen i dag och avgör i mina ögon matchen på egen hand. Trots att han iom sina poäng i dag knallar om mig i poängligan är jag lika glad som vanligt. Fick även mina första minuter på utvisningsbänken i dag för spel med hög klubba.....? Tror iof fortfarande att domaren gjorde en grov tavla som inte dömde endast frislag men vet inte vad som gäller där. Annars var dom två i gult helt ok eller rättare sagt lika dåliga åt båda hållen. Vi bjöds på 7 5-4 lägen som vi utnyttjade..... minimalt. Inte ett enda mål i powerplay!!!

Ännu mer glädjande rapporter kom i kväll från sjukhuset, i kväll hade de låtit han titta på tv och sänkt respiratorn ytterligare. Hoppas nu bara att infektions värdet ska fortsätta sjunka så vi får veta att de äntligen hittat rätt mediciner.

Båda tjejerna har haft de fantastiskt bra i dag med sina kompisar och jag säger åter igen ett stort tack för hjälpen till de drabbade:-)

Sov gott friends!!

Kommentarer

  • Emrik säger:

    Skönt att höra att det går framåt på sjukhuset!!



    Gratulerar till vinsten, den var välbehövlig du :)



    2009-12-13 | 13:27:10
  • JV säger:

    Är det du som har fört backmans statistik av alla 50/50 bollar eller?

    2009-12-16 | 18:41:54
  • mackant säger:

    Tack Emrik, men vad har hänt med dig? du hänger ju inga kassar längre...?



    JV, vad tror du annars jag gör hela matcherna? Om jag inte behövde hålla koll på er i andra linan skulle jag nog göra betydligt flera mål:-)

    2009-12-16 | 22:35:33
  • JV säger:

    Jasså jag förstår, det är ju en skön ursäkt att kunna skylla på :P Men nu när du har märkt att vi kan lite innebandy iallafall kanske du kan börja fokusera på erat spel också.... med det är bara ett förslag ;)

    2009-12-18 | 22:39:31

Kommentera inlägget här: