mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Ge aldrig upp!

Kategori: Allmänt

Kollade precis statistiken på antalet besökare och ser att det är många som varit inne och väntat på en uppdatering. Tyvärr har det inte funnits motivation och ork att skriva och mitt fokus har legat miltals i från min lilla blogg. Ska försöka beskriva vad som hänt lite kort.

I söndags kväll (en vecka sen) ringdes ambulansen hem till min sambos store bror som insjuknat i något som ingen visste vad det var. På intensiven i Uppsala blev han medvetslös och har sedan dess legat nersövd. Det är någon sorts infektion som slagit ut hela kroppen och i princip alla organ. Läget är efter en veckas tid fortfarande väldigt kritiskt och man behandlar honom med alla tänkbara medel. Min sambo och alla i hennes familj och hans sambo tillbringar större delen av dygnens timmar på plats för att stötta och kämpa tillsammans. Det hela känns så overkligt och man går bara och väntar på att han ska vakna upp och må bra. Personligen är jag övertygad om att han kommer bli frisk och jag tillåter inte mig själv att tänka något annat.  Han är definitivt på rätt plats just nu där den absoluta kunskapen och hjälpmedlen finns för att hjälpa honom.

Som ni säkert förstår så har det varit en jobbig vecka, jag har jobbat som vanligt och hela tiden blivit uppdaterad via mobilen direkt från sjukhuset. Eftersom vi inte vill berätta så mycket för barnen så har jag varit hemma med dom på kvällarna medans de andra varit på sjukhuset. Dom vet så klart att morbror är sjuk och ligger på sjukhuset men inget mer. Min yngsta vill gärna åka dit och sätta på plåster där han har ont så när han vaknar upp och mår bättre får vi alla åka dit och göra det.

I fredags kväll blev även den yngsta sjuk, inte så oväntat eftersom halva hennes avdelning på dagis insjuknat i magsjuka. Hon tömde ur sig ganska rejält men som tur var blev det bara en gång. Nu har det gått över 48 timmar sen det hände och vi tror att övriga familjen klarat sig bra. Eftersom vi hade magsjuka i familjen och inte visste om någon av oss var smittade fick min sambo hoppa över sjukhusbesöken i helgen. Självklart otroligt jobbigt och frustrerande för henne men solklart att vi inte riskerar något.

Själv blev jag kallad till match trots min frånvaro under veckans träningar och jag kände mig ganska taggad över att få spinga av mig lite. Rasbo stod för motståndet och vi visste att det skulle bli en tuff match. Dom har värvat både spelare och ledare inför den här sesongen och har börjat trumma på bra under de senaste matcherna. Gillar de flesta i det laget och kan ärligt säga att dom har en riktigt bra trupp med endel "topp"spelare. Har bara fruktansvärt svårt för spelare som själva tycker dom är kungar på banan och beter sig som...... ja vi kan säga stora divor. Deras nr:8 ( ja ni som gärna vill veta vem jag menar får klura ut det själva) började väl diva sig redan i säg byte nr tre och jag bestämde mig ganska snabbt för att försöka få killen lite ur balans, kallade killen för superstar vid alla tänkbara tillfällen och jag tror jag lyckades ganska bra faktiskt. Han smäller mig tillslut med en lagom hård tackling i ryggen så jag flyger över sargen. Hade hoppats på utvisning men tyvärr bara ett frislag
:-)  Sägas ska att grabben är en riktigt duktig innebandyspelare trots sin diviga stil och den fula armbågen på Lindgren (såg den inte själv) Rasbo vann rättvist med 3-1 och vi var väl trots 5 ramträffar aldrig riktigt nära at ta poäng. Matchens underhållning stod den ena domaren för som ansträngde sig otroligt mycket för att visa hur mycket muskler han faktiskt hade. Förstår inte hur han orkade spänna sig hela matchen, bäst var ändå när han direkt efter slutsignal på bästa fotbollsproffs sätt sliter av sig domartröjan för att tacka oss alla iförd endast linne, snyggt. Matchens lirare i vårat lag var keeper Micke som räddade oss en eller kanske 10 gånger tycker även Backman åter gör en riktigt bra match.

Eftersom veckan kommer bli ganska lik den förra räknar jag med att det inte kommer bli några speciella träningar för min del. Därför tog jag mig ner på Höff´s träning i kväll och måste erkänna att det var den roligaste inne träningen jag varit på de senaste 5-6 åren. Bra tempo, roliga övningar och riktigt jobbigt. Vi får väl se om det blir någon fortsättning där, som ni förstår så haglar anbuden tätt som vanligt i den här årstiden....:-)

I dag tog vi en liten utflykt med tjejerna eftersom det är det enda dom vill göra när dom själva får välja. Så fram med cykeln och ungefär 1 km bort drack vi varmsaft och tröck i oss lite bullar sen var alla i familjen nöjda, vädret.... ja 2 grader och lite hagel tyckte dom var ett perfekt utflykts väder.



Nu ska vi bara invänta kvällens sista rapport från sjukhuset och sen ta oss till sängen. Ska göra mitt bästa för att skriva lite varje dag i kommande vecka.

Ha de bra och ta hand om varandra!!!

Kommentarer

  • Vewe säger:

    Tänker på er och håller alla tummar att det vänder fort!Stor kram Vewe

    2009-12-06 | 23:35:02

Kommentera inlägget här: