mackanT

Sportgalen 3 barns pappa som skriver för att jag vill och kan.

Hur många timmar går det på ett dygn

Kategori: Allmänt

Tiden bara flyger i väg och jag flyger med. Har hört att det ska vara 24 timmar på ett dygn men jag e ganska säker på att de senaste veckorna så har det varit max 19 timmar på ett dygn. På jobbet hinner jag aldrig med allt jag tänkt göra under dagen och alternativet att jag skulle jobbat långsamt finns inte:-) Sen är jag tok trött varje morgon när det är dags att kliva upp vilket även det är ett bevis för att det saknas några timmar.

Från sjukhuset har det kommit goda rapporter i dag. Respiratorn har skruvats ner en aning vilket betyder att han nu klarar av att andas lite själv. Läkaren har i dag konstaterat att allmän tillståndet i dag är bättre än när han kom in vilket är positivt. Dom har fram tills i dag provat 8 stycken olika antibiotika mot infektionen men tyvärr utan framgång men det finns fortfarande massa fler att prova. Han reagerade på omgivningen mera i dag trots att han inte var lika vaken i dag som i går. Alla framsteg som kommer är välkommna och jag är säker på att det nu kommer bli gott om framsteg.

I morgon är det en stor dag för stortjejen i familjen. Lucia tåg på dagis och förberedelserna har varit stora. Mycket konstiga sånger har florerat i huset och jag undrar om de verkligen finns julsånger som har de texterna hon sjunger. Så jag kommer sitta på helspänn med kameran i högsta beredskap i morgon. Har tagit ledigt två timmar från jobbet för att inte missa hennes stora dag och ser framemot  det.

Fick i kväll sms från innebandy tränaren ang matchen i helgen. Just nu har jag ingen bra lösning för att kunna vara med och spela eftersom sambon självklart vill och kommer vara på sjukhuset hela dagen. Visst är det en riktigt viktig match för laget men löser det sig inte så är det ju inte hela världen. Stortjejen har fått erbjudande från sin allra bästa kompis att komma och leka i helgen och får även sova kvar det enda lilla problemet är att hon bor 10 mil bort.... Vet att hon skulle skrika av glädje om jag nämde det för henne så ett viktigt beslut måste tas. Skulle tippa på att vi inte har hjärta att tacka nej till den glädjen så jag får väl köra dit henne helt enkelt. Ska slå en signal till föräldrarna i morgon och se om erbjudandet står kvar.

Sova nu så jag orkar jobba skiten ur mig i morgon sista arbetsdagen för veckan. Hoppas jag får slå in riktigt många julklappar och att luciatåget blir en riktig höjdare!!

See Ya

Kommentarer


Kommentera inlägget här: